My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

24 March 2006

~Layar Battuta~

First of all, a very warm welcome to Evian :: Latest visitor of A-N-I!!
:: !! Ahlan Wasahlan Wa Marhaban Bik !! ::

Evian had given us a visit 2 days ago & requested the song Layar Battuta by Noraniza Idris :: & so to celebrate her, we present to you...




~ LAYAR BATTUTA ~


Song: Adnan Abu Hassan
Lyrics: Hairul Anuar Harun
Singer: Noraniza Idris


Kau merentasi segala rintangan di gurun badai
Ku melewati cerita pandanganmu penuh damai

Sayap terkembang bumi luas terbentang
Akal catatan kota tanah pilihan
Kata indah direnungkan

Relakan kutemui nyawaku sendiri
Dan mencari di jiwa yang tersembunyi
Aaa... aaa... aaa...

Pinjamkan aku layarmu
Nakhoda tuju nan satu
Susuri jalan silammu
Aaa... aaa... aaa...

Utuskan aku petamu
Cahaya alam seribu
Moga tak hilang jejakku

Aaa... aaa... aaa...




Special Thanx to Ahmad Thariq Kharuddin for his every effort & help!!!
Thanx buddy hehe - now you know WHY

20 Comments:

Blogger baez-kun said...

ahaha memula sekali..
tapi aku sedang menghayati lagu ni ok
nanti aku komen ok
teruja nye dapat pengomen pertama..
motif tq kat toriq???????

8:10 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Muehehehe...
Syabas dan tahniah ok HATA!! ;)

Aku TQ kat THARIQ sbb dia BERSUSAH PAYAH demi AKU hahahaha...
Thanx THARIQ!!! Muekekekeke...

Maka berlarilah Thariq naik turun tingkat2 bangunan di Masjid Edinburgh mencari kebenaran demi seorg sahabat hahaha :D

8:25 pm  
Blogger puteri nad said...

wahh..
terus terharu dengan abang toriq jua..lantas kata tq abang toriq..

ihab,ni cakap tenkiu as adik sajer~ hahaha

10:02 pm  
Anonymous Anonymous said...

hahaha... bersusah payah ok aku tolong ko... lepas maghrib aku jumpa kawan Arab aku... aku pun tanya... haha..

10:11 pm  
Anonymous Anonymous said...

tapi, sedih ok, apsal ko tak ikut jawapan yang aku berikan?

hahaha...

10:17 pm  
Blogger puteri nad said...

adakah ini gaya cam satu diantara beribu2 kisah rahsia Ihab?

*mushikil

6:05 am  
Anonymous Anonymous said...

salam, Ihab, terima kasih banyak2 sbb tolong taruk lagu layar battuta tu.memang dengar tiap2 hari ni :) apa pun boleh tak taruk lagu tu lama2 sikit? haha

Evian

11:25 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
ihab,ni cakap tenkiu as adik sajer
ARGHHH!!! Dah kalo ko tak sudi, SUDAH!!!
Hahahahahahaha...

beribu2 kisah rahsia Ihab
Motif BERIBU sahaja??
BERJUTA OK!!
JUTAAA!! hahahahaha...

Nad... Bkan senang nak mengenali MOhammad Ihab Ismail ok ;)


THARIQ:
bersusah payah ok aku tolong ko... lepas maghrib aku jumpa kawan Arab aku... aku pun tanya
TIME KACIH THARIQQQQ
TIME KACIHHHHH SANGAT SANGAT SANGAT !!!
Hahahahaha....

sedih ok, apsal ko tak ikut jawapan yang aku berikan?
Sila bergembira ok!
Aku tak dengar dengan jelas kat phone ari tu...
Aku hengat ko cakap Ta Tha...
Rupanya Ta ganti ngan Tha...
;)
Tapi dah betulkan dah... Jadi sila bergembira!!!
:D


EVIAN:
Wahhh... Anda di sini rupanya hehe...
Ingatkan tak menyinggah...
Entry ni dedicate semata2 utk Evian huhuhuu...

Ihab, terima kasih banyak2 sbb tolong taruk lagu layar battuta
Terima kasih juga kerana datang ke A-N-I!
Kalau peminat Noraniza, bleh laa join forum kami di Forum mANIra ok?
Thanx again for your visit!

apa pun boleh tak taruk lagu tu lama2 sikit?
Boleh boleh...
Site ni takkan di-update utk 4-5 hari kot sebab ada tetamu kat rumah kena layan hehe...

2:00 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahhaha betol Ihab..mengambil masa berjuta tahun pon aku x dapat mengenali ko..kerana ada bermacam2 rahsia plak..

tp muekeskeskes...aku akan cuba jua mengenali itu MII

2:26 pm  
Blogger toriq said...

ihab... saper tetamu yg datang tuh? bebudak kmys ker?

3:59 am  
Blogger baez-kun said...

ihab lagu ni agak basic la.. tak rasa kebestaan sejati cam lagu racau khalifah ok! malahan aku hanya mampu pasrah tutup lagu ni hahaha sila tidak tersisih

7:06 pm  
Blogger toriq said...

ihab.... sila update link aku.. jgn link ker fotopage.. link ker blog ok.. terimas....

7:08 pm  
Blogger puteri nad said...

hehehee...
nad akan dengar lagu ni sampai habis sebut ibn battutah jua ..

maka ihab gantianlah lagu ini kepada suara ko azan~~lantas aku bukak blog nie 2 jam..

8:09 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
mengambil masa berjuta tahun pon aku x dapat mengenali ko
Benar ok NAD...
Ko kena sehidup semati ngan aku baru bleh kenal...
Jeng jeng jeng...
Adakah anda mahu lebih mengenaliku??
Mahukah sehidup semati denganku??
Hahahahaha...

ARGHHHH!!! GILA GATAL STATEMENT!!
HAHAHAHAHAHAHA...

nad akan dengar lagu ni sampai habis sebut ibn battutah jua
Oiii sila dengar sampai habis!!
BEST ok ini lagu ;)

maka ihab gantianlah lagu ini kepada suara ko azan
Hmmm... Nak buat ke??
Nak buat ke??
Apa pendapat visitors yg lain??
SESWAI ke tayang suara AZAN??


THARIQ:
Amboi rajin plak ko datang sini skang haha...

ihab... saper tetamu yg datang tuh? bebudak kmys ker?
Nizar laa... Ko kenal ke Nizar huh??
Hari tu cakap tepon macam kenal...
Padahal aku rasa ko ngan dia tak pernah jumpa pon...
Gambarnya ada di entry baru aku nun...
Bdak Aberdeen...

ihab.... sila update link aku..
Sudah update...
Sekian terima kasih...


HATA:
ihab lagu ni agak basic la..
Hehehe... Pendapatmu daku hormati...
Aku suka ok lagu ini...
Dan aku tidak kata ia basic juga kerana lenggok qasidah ditengah2 tu susah juga ok mahu buat ;)
Cuba buat tgk...

Lagu2 basic cuma lagu2 manja Nancy Ajram je ok...
Contohnya: Ya Thab Thab.. Wa Dalla3...
Alaaa dala3nyer dia comelnyaaaa...
Hihihiii...
Dah tgk clip Nancy utk lagu Mughrama??
BIMBO OK!! BIMBOOOOO!!!

tak rasa kebestaan sejati cam lagu racau khalifah ok!
Owh itu aku setuju...
RSK Best sbb aku cam terimbau kenangan bersama Noraniza...
;)

! malahan aku hanya mampu pasrah tutup lagu ni hahaha sila tidak tersisih
Takpe... Tutup tutup...
Jgn kasi telinga sakit kalo tak suka dengar lagu...
Hehehe... Aku biasa aja sih tutup lagu2 di blog org...
Terutama blog2 yg mengemukakan lagu2 ROCK HANJENG...
MMG AKU TUTUP TERUS!!!
Hahahaha...

Yg penting ko lawat...
Ko dengar lagu ke tak, itu belakang kira...
Maka, Syukran jazilan lah Hata heheh

11:02 pm  
Blogger puteri nad said...

Wah Ihab,
adakah itu proposal tersurat? Hahahahahah..silalah melawat mak dan ayah aku dikampung ok..hahahah..

hahah aku dengar sampai abis part suara ko pastu aku tutup le OK..kerana sangat laju plak lagu ni kalah lagu ROCK~~

iyer azanlah OK..azanlah OK~~

6:03 am  
Blogger baez-kun said...

wah ngomelanku yang sedikit dingomel panjang oleh ihab ok
aku sesungguhnya terus terharu guling2 sajor
hehe

tapi setuju kalo rock terus tutup (sambil jeling pada fird yang at this very time sedang mengusha sambil berkata gile la ihab dah kamceng ngan noraniza) dia pon minat rock ok

aku hanya mampu pasra

tapi nak azan azan azan haha azan azan azan

11:09 am  
Blogger puteri nad said...

kenapakah? sedap apa muzik rock..sila sedar...

1:02 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
adakah itu proposal tersurat?
HAHAHAHAHAHAHAHA...
AKU MEMANG GELAK HANJENG OK NAD!!
GELAK HANJENG hahahahahahaha...
Motif ko ADA HATI gitu menafsir ayat2ku sebegitu sekali hahahahaha...
Adoiiii sakit perut sakit perut...
TOLONGGGGG!!!
NAD MENAFSIR maksud terSURAT aku dengan TAFSIRAN MAUT OK!!
MAUTTTTTT!!!

Tapi NAD jgn risau ok...
Kalo dah itu ketentuan... Kalo ibu bapa ko yg harus daku jumpa...
Akan ku jumpa jua andai tiba masa...
Wink wink wink --> ni bkan flirty tapi saja nak buat manja2...
Menjadi takkk??? :D


HATA:
Korg tak jawab soalan aku ok...
SESWAI KE TAYANG AZAN??
Sila jawab...

Aku takmoh nanti dianggap ala2 memperalatkan Azan seperti lagu2 lagha yg lain...
Kerna hierarki azan adalah tinggi...
Dan apakah dgn menayangkan serata buana, ia tak mencemar maruah Azan tu sendiri??
Harap komen dan jelaskan hujah ;)

Tuan Puteri bleh turunkan mahkota dan beraksi sebagai pendebat jua dalam hal ini...
MEKASIHHH :D

9:57 pm  
Blogger baez-kun said...

owh
adakah kalo kita letak azan maka orang akan menyamakan dengan lain2 lagu?
bagi aku tidak sama sekali ok
karena sesuai sahaja
berdakwah itu melalui pelbagai cara
dengan meletak azan, bukan kita merendahkan taraf azan itu malahan kita mengajak semua pembaca paling kurang mendengar sejenak..
moga hati yang kotor dengan noda2 hitam ini kembali jernih dan bersih
moga kita akan bertafakur.. walau sesaat itu telah cukup bagus daripada tiada langsung ok..

maka di sini jikalau kita menayangkan azan serata buana, tiada langsung kemudharatan yang dibawa atau akan timbul

malahan cuma kebaikan sahaja

apakah memperalatkan azat itu? tak memperalatkan ok, malah method utk menginsafkan

itu pandangan peribadi sajor

7:20 pm  
Blogger puteri nad said...

i no komen ok Ihab..
hehe issue berat~maka refuse..cuma kenkadang sajor aku mengomen berat..

tp nak dengar ko azan~

12:46 am  

Post a Comment

<< Home