My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

13 March 2006

~Motive~


UIA (Malay) = IIU (English)


In year 2004, I have been invited to perform in IIU for many times :: in conjunction with the publication of the song Come What May :: IIU Convest 2004 Theme Song...


... Each and every time I went to IIU, I would always give Ismat :: one of my bestest friends who's still studying in IIU :: a visit, be it for a couple of minutes or even for several hours, wasting time over Last Blade 2 :: in which he has always been struggling to win over my great combo move! Haha...

... And so to say that we have been great friends since 1997 :: WERE, ARE and Insya Allah forever WILL be ;)...

... But seemingly within the tag-board, he shouted:
e-smart: ihab, whose pic did you put on my link O_o?...

... Here's my answer:


... and a subsequent QUESTION:


MOTIF???!!!!

46 Comments:

Blogger Irzan said...

Akum...

Tergelak besar ok baca ayat ko "visit for a couple of minutes or even for several hours" utk main game.

IYERLA SANGAT GAME!!!

Macam mana aku boleh 100% sure ko tak buat benda lain?!

(And by benda lain aku maksudkan ialah berjalan2 dan berjoget *utk para pembaca faham* dan utk ko faham *ialah benda itu*)

Sila sedar kejelesan aku semakin ketara akhir-akhir ini kerana flirt aku mendapat sambutan oleh ngko ok!

Ala-ala tidak bertepuk sebelah tangan la...

*Instint aku mengatakan ko akan reply dengan something yg agak mengecewakan, tapi takpelah, baik kecewa dahulu dari kecewa kemudian ye dak?*

Sekian mekasiihhh....

1:15 am  
Blogger puteri nad said...

ngeh ngeh since aku mengenali mirul..

lantas aku tergelak dan bergulingan atas kekarpet coklat aku...hahhaha..

da~~gi skool

5:52 am  
Blogger puteri nad said...

tp apakah part yg WAS,IS tu...aku x faham Ihab..tolong eksplen..

ni aku bergulingan lagi Ihab,kerana mengetahui sesuatu..hahahahaha..
la la la la la la..no wonder ok..no wonder!@

11:33 am  
Anonymous Anonymous said...

muka kawan kau Ismat mcm pernah tgk.. tapi tak ingat kat mana..

4:02 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Mirul:
RINDU KAT KO OK!! *maka peluk lagi di sini sampai breathless then lepas ;)

And by benda lain... bla bla bla... utk ko faham *ialah benda itu*)
Whatta MIRUL???!!!
AKU SANGAT BLURRRR...
Sila nanti berkhalwat dan terangkan pada aku secara JELAS apakah BENDA ITU!!!
Sangat was was aku sama statement ko ok...

Tapi WAJIB PERCAYA aku memang gi sana jumpa ISMAT mmg MAIN GAME ok...
Actually, should rephrase it to BULI ISMAT hahahaha...
(sengaja menaikkan amarah Ismat supaya Ismat mula mengomel di sini ;) )

Sila sedar kejelesan aku semakin ketara akhir-akhir ini kerana flirt aku mendapat sambutan oleh ngko ok!
Sila tonton SUTUN dan amik iktibar!!
Aku layan flirt sumer org ok!
Even NAD flirt pon aku layan dia muehehehe...
Tgh tunggu Yasmin flirt je utk layan Yas juga!!!

YASMIN sila FLIRT AKU!!!
Hahahahahaha --> desperate minta di-flirt ;)


NAD:
tp apakah part yg WAS,IS tu...aku x faham Ihab..tolong eksplen..
Silap grammar ok!
Patut WERE ARE & WILL FOREVER...
Aku dah betulkan, harap maklum...
Kalo tak paham gak... Sila belajar balik English SPM ;)


ni aku bergulingan lagi Ihab,kerana mengetahui sesuatu

APA KENA KO NGAN MIRUL NI???!!!
Aku sgt musykil ok!!!
Aku nak try paham statement2 korg ni tapi langsung takde daya nak paham ok!!!
SILA EKSPLEN secara KHALWAT ngan aku supaya tak timbul fitnah fitun ;)


YASMIN:
Minat sama ISMAT???
Jeng jeng jeng....

5:17 pm  
Anonymous Anonymous said...

ello ello.. tak minat Ismat OK~ serah pada nad sajer..

nak aku berflirt ngan ko ker?
ok ok one day.. apabila ada topik yg seswai..
aku bukannya apa.. kang aku flirt ngan ko.. ko jatuh hati ngan aku plak!

huahuahua~

5:59 pm  
Blogger puteri nad said...

haha,aku perli ko sajer..memandangkan ko londoner aku perli secara lemah lembot la..

and sila sedar aku tidak berflirtan dgn ko..hehehhe..adakah caraku disalahinterpretasikan...

tp berkhalwat ngan mirul,tanpa lepas..ko x mungkin dapat lepas jua..hahahahahahahhaha...(mirul,aku bergelak sama ko lagik nnt--saja buat ihab boiling to da max)

6:04 pm  
Blogger puteri nad said...

hahah,
kakmin x bley x bley..ihab x jatuh hati der..ahahhahaha (ni bergulingan lagi)

kakmin jgn men serah2 kepada nad..amikla Ismat...amikla Ismat..

abis kakmin renung sapa ok?

6:06 pm  
Blogger puteri nad said...

dalam gamba tu? takkan merenung gamba jejaka kategori C?

6:46 pm  
Blogger baez-kun said...

mempunyai ismat juga sebagai kawan di frenster boley?
btw ada sorang senior aku kat sini pon bernama ismat, maka sudah terbiasa dgn nama tu ok sila sedar

btw motif dlm gambar ismat pon ada frame gambar kak ani kat tepi?

6:49 pm  
Anonymous Anonymous said...

tgk gambar yg choir ramai2 tuh tak boleh ker?? huahuahua~

7:31 pm  
Blogger puteri nad said...

hahahhaha..
daku juga suka gamba choir ok kakmin..ni terus nak check..

kakmin minat arah mana..barat daya ke tak???

8:36 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

ISMAT BEST OK!!
Jadi sila add dia di Friendster atau MySpace utk lebih mendekati dan mengenali hati budi beliau ;)

Silakan silakan ;)


NAD:
Sapekah yg di BARAT DAYA??!!!
Takde org ok yg posisinya di BARAT DAYA...
Kompas rosak laaa uuuuu hahahahaha...


YASMIN:
Teruskan scan sampai puas hati ;)
Dan jangan lupa di akhir tindakan, cuba flirt aku...

Nad ko toksah jeles ok hahahaha

12:33 am  
Anonymous Anonymous said...

aper nih NAD dan KAK MIN pas pas ISMAT. Sila pas kepada FAUZAN boley?????

*************************

*ismat, sila ke blog aku ok.

nasi lemak sangat sedap ok. vokal ko pun mantap. BTW, sambal nasi lemak sangat sedap. sambal dia dapat 89.2342% markah dari aku.

3:59 am  
Blogger puteri nad said...

Jadi Ihab ko x best kah?
Bagaimanakah nak add ko di frenster atau myspace...har har har

hahaha aku testing sajer,pasti ko berlarian ke gamba dan ukur segala..arah2 kan kan..ekekekke..

tp aku memang x tau guna kompas dalam BM pon..silalah pergi bercamping Ihab..

eh baru aku tau kesilapan aku..aku bukan suka gamba choir,aku suka gamba nasyid extravaganza bonanza tu sajer..

erm,kakmin silakan flirt dgn ihab
(ihab,daku x jeles..malahan ketawa riang sajor)

5:44 am  
Blogger Irzan said...

Akum...

EWWWWWWW!!! Bila aku baca ayat yg ko layan semua flirt tu lantas aku jadi KECEWA!!! BIla ko layan semua flirt bermakna layanan ko utk semua! Bila layanan utk semua maka ia jadi MURAH! Bila ia jadi murah maka ia jadi tak BERHARGA! Jadi superficial! Ewwwwww!!!!

Maybe aku harus terbiasa dengan layanan flirt superficial lepas ni kalau aku flirt ngan orang lagik. *seraya menahan sebak*

Siapa ismat ni? Sapa dia? Adakah dia yang membuatkan ko layan semua orang? Lantas aku tak puas hati lantas ingin mengenali ismat dengan lebih lanjut ok!!!

Tapi ihab even tho aku rasa layanan flirt ko superficial aku still balas hug ko lagi *hugs*

;)

7:17 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

FAUZAN:
Aku rasa ISMAT tak pernah masuk ruangan komen...
Kalo nak jaja blogmu, rasanya baik buat di tagboard supaya dia bleh baca muehehe...

Tapi motif isu SAMBAL ko nih:
nasi lemak sangat sedap ok. vokal ko pun mantap. BTW, sambal nasi lemak sangat sedap. sambal dia dapat 89.2342% markah dari aku
Blurrrr ok aku!!!
BLURRRRR...
0_o --> tiru Ismat ;)


NAD:
Nak add aku di friendster, gi page Wan dan akan ada link ke page aku ;)
Nak add aku di MySpace, gi page Mirul dan akan ada link ke page aku ;)
Sila ADD aku di sana NAD!!
Hehehehe...

Tapi Nad, isu kompas ko itu mmg buat aku terpinga...
Sbb gambar di arah BARAT DAYA mmg GAMBAR KAK ANI SEMATA...
Sah sah aku cam terpempan: NAD Scanning gambar KAK ANI??!! 0_o --> tiru Ismat lagi hehehe...


wa akhiran MIRUL:
Bila ia jadi murah maka ia jadi tak BERHARGA
Layanan aku tiada favour pada mana2 individu ok!
Sbb sumer org pon priceless...
MOTIF NAK LETAK2 HARGA??
Felachur ke hapa?? Hahahahahaha...

Siapa ismat ni? Sapa dia?
Dia adalah my BESTEST friend ok...
Sah sah ko SKIP2 baca entry aku...
Maka dengan ini berkuatkuasa la undang2 bahawasanya MIRUL SUDAH HILANG HAK UTK NGOMEL AKU SKIP2!!!
Hahahahahaha...

aku still balas hug ko lagi *hugs*
HUG balik HUG balik...

7:47 pm  
Blogger puteri nad said...

oh..aku malas nak scan2 segala..sila tinggalkan alamat ko disini..spy senang aku mencari2 ko..hehehehe

10:55 pm  
Blogger Setsuna Saki said...

Tergelak besar ok baca ayat ko "visit for a couple of minutes or even for several hours" utk main game.

IYERLA SANGAT GAME!!!

Macam mana aku boleh 100% sure ko tak buat benda lain?!


Rest assured that even if he "buat benda lain", it's not with me... You have my words on it... Plus, I believe you owe him an apology >:(...

3:58 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
SILA BERUSAHA MENCARI AKU!!!
Aku penting ok!!!
TAKDE aku dalam list ko, ibarat cam takde guna ko ada FRIENDSTER atau MYSPACE tu hahahahah


ISMAT:
Tak perlu mintak2 maaf laa Mat oi...
Aku ngan Mirul ibarat abg dan adik gitu...
Cuma kadang2 org2 seperti Mirul & Nad menjangka ia menjangkaui abg & adik hahahaha... --> paham buat paham, tak paham SUDAHHHH :P

ISMAT!!! RINDU NAK MAIN GAME NGAN KOOOOOO

1:58 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahaha,
Aku dan mirul kengkawan lah Ihab..ekekekekkee..jadi takdelah menjangkaui batas tahap pemikiranku melainkan ko berfikiran demikian (0_o) tiru ismat gak..hehe

Ihab,
payah lah nak mencari2 frenster orang..apakah nama fresnter sjati ko?

2:04 pm  
Blogger baez-kun said...

aku tersisih sebab tak tau cerita ape ok! sila sedar~~~
maka terus nak flirt ngan ihab dan miruL juga lepas ni boley?

7:20 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
apakah nama fresnter sjati ko?
Address dia divamoun@yahoo.co.uk...
Nama aku tak sure...
Rasanya MIhab camtu kot... ;)
Selamat berjaya dalam pencarian!! ;)


HATA:
Lantas aku palingkan soalan aku pada Ismat kepada ngko:
maka terus nak flirt ngan ihab dan miruL juga lepas ni boley?

MOTIF???!!!?>??!?!!?!?!
Hahahaha

7:04 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahaa,
dah jumpa da ko dikedua2nya..
tp aku lom add lagi..nnt aku add..aku sekadar browsing2 sajor tadik..

11:56 pm  
Blogger baez-kun said...

motifnya supaya ko dapat melihat hukum alam dengan lebih jelas lagi boley?
hahaha

1:24 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam....

HAHAHAHAHA...
Motif HATA sangat BAGUS OK!!
:P

Tapi HATA sila sedar!!
Aku menyedari HUKUM ALAM dan ko tak perlu membukakan mataku sebenarnya ;)
Walaupon nick aku Amoun, aku belum buta 100% !! :D


& NAD:
Sila add aku ;)

4:24 pm  
Blogger puteri nad said...

Oh abang faiz taktaupon AMoun maksud dia buta..hehehehe..

Ahahha..nnt aku add..sekarang aku mau melihat2 dulu page ko..

6:01 pm  
Blogger baez-kun said...

motif amoun maksudnya buta? benarkah? bahasa mesir kah itu?

tapi sila sedar.. tak penting mata buta, asalkan kan hati cerah bernyala..

3:11 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Yaaa!!!
Frasa tu termaktub dalam kitab Al-Quran ok...
Motif ditanya BENARkah hahaha...

Aku hamik nick tu berdasarkan perkataan yg aku jumpa dalam Quran tu ok...
Ain Mim Wow Nun... Amoun...
Begitu ;)

Kalo Mesir punya:
Alif Mim Wow Nin...
Sila jgn sebut dgn ALIF! Sbb ia bakal menjadikan maksudnya TUHAN MATAHARI!!
HAZABBBBB OK HAZABBBBB!!! ;)


Nama Amoun itu serampang dua mata ok ;)

10:30 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahah,motif ko feeling Amon-Re Ihab, terus bergulingan aku atas karpet kecoklatan aku nie..

aku tau naper abang faiz x dapat tangkap sebab dia baca nama ko ala2 Amount kot,x gitu abang?

Jadi disini Ihab,terusla aku tergelak memikirkan ko sbg amon-re..terus aku nak jadi nefertiti bley??? ekekekek

11:30 pm  
Blogger baez-kun said...

motif nefertiti digulingkan dengan diberi racun?

ihab aku mempersoalkan karena cara ejaan ko salah ok.. kalo mengromanizekan huruf arab amoun adalah dieja sebaga 'amoun sila sedar ada tanda ' ataupon 3moun boley?

hahaha

motif amon re?

1:28 pm  
Blogger puteri nad said...

Motif nad dah esplen ari tu..masih x faham bley??

hahha tp nefertiti sejarahnyer kewl~~ ehehehhe

2:18 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

HAHAHAHAHA!!!
Ya gitu!! Aku sangat suka sejarah Mesir sebenarnya ok!
Dulu waktu lawat Egypt aku semangat gilos dok Muzium baca2 pasal Firaun kejadah ni...

Masuk bilik TutAnkh yg paling aku suka...
Nak amik gambar ngan topeng Tut-Ankh tapi guard tak kasi...

KECHEWA!!!

Pastu nak tgk Mumia kena bayar 50Geneh...
THE HELL???!!!


Ala kulli hal, sejarah Mesir sebenarnya sangat banyak iktibar bleh diambil...
Bkan saja citer Nabi Musa Nabi Hud...
Malah banyak citer2 cam Nefertiti yg zalim membunuh adik beradiknya kerana tamak kuasa...
Secantik2 si Nefertiti, hati di dalam tetap busuk...
Maka matinya pon busuk -> mati pengecut bleh? ;)

& Hata aku setuju, patutnya tulis 3mun gitu hehe...
Tapi motif? Global mana paham fungsi 3 dalam Roman-Arabic...
Maka seperti ALA KULLI HAL aku menulis AMOUN...
Harap boleh diterima muehehehehe...

9:07 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Eh... Aku tersedar yg aku salah...
Aku quote citer CLEOPATRA sebenarnya di atas...
Muehehe...

Citer NEFERTITI perempuan MISTERI itu lain sebenarnya...
Bkan dia yg bunuh adik beradik demi kuasa hehe...
Harap ampon atas kesilapan fakta sejarah...

Tapi Nefertiti ngan Tut-Ankh ada kaitan darah okies ;)

9:08 pm  
Blogger puteri nad said...

hahah motif ihab ko membolak balikkan sejarah dunia,lantas takut nnt ada butterfly effect ok disluruh alam maya..

apakah kaitan darah mereka ok..sila nyatakan..

4:28 am  
Blogger baez-kun said...

motif ihab membolak balikkan fakta juga??? terus hentak2 buku sejarah peradaban dunia tanda protes ok!!!
hahaha
tapi best ok penceritaan ko

tapi benar,ke mesir aku pon masuk piramid.. kene membongkok bagai sepanjang jalan.. penat ok! tapi seronok dan dyspnea boley

8:42 pm  
Blogger baez-kun said...

tapi terus mempromote blog aku.. sila pergi ke entry aku masa bulan 2 hari tu kalo nak tengok pasal mesir ok

8:44 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Wahhh HATA pernah masuk Piramid!!
Best nyer ;)
Aku dulu tak masuk sbb mak ayah aku tokse bayar...
Mahal katanya :D

Neway...
Ayah TutAnkh adalah Akhnaten...
Akhnaten ada banyak bini...
Salah satunya Nefertiti gitu...
Tapi TutAnkh bkan anak Nefertiti...
Begitulah seadanya ;)

10:29 pm  
Blogger puteri nad said...

Ahahah motif mak ayah ko x mo bayar..sebab diorang da masuk ok..ko spatutnya cam melepasi guard dan masuk sendiri kedalam piramid tu..

10:33 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Diorg kata mmg takde benda laa dalam tu...
Maka diorg pon tak kasi kitorg masuk...
Sama cam kes mumia dalam muzium tu...

Anyway... Motif??
Aku masa tu dah besar panjang ok...
Motif nak menyelit??!!

2:10 pm  
Blogger puteri nad said...

sebab x mo bayar..
maka harusla menyelit2..heheheheh

3:20 pm  
Blogger baez-kun said...

aku gi mesir arie tu tak pegi pon muzium piraun tu.. tapi yang aku pelik.. kubur para nabi buruk2 tak terjaga.. kubur piraun si kuffar tu siap letak bilik aircond lagi motif?????????????/

9:13 pm  
Blogger puteri nad said...

motif..ramai orang nak pergi ok..capitalize bisness..

masya-Allah dahsat ok begitu jadiknyer

10:37 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Ha ah betul kata HATA tu...
Insop ok kita... Insop...

Sbb itu kita AMOUN...
Kita BUTA dengan benda2 sebegini...

Istighfar lagi kengkawan...
Istighfar ... ... ...

11:18 pm  
Blogger baez-kun said...

hahahah
diva amoun terus insopppppp
sila berteleku di sebelah nad yang bertelekung

11:17 am  
Blogger puteri nad said...

Hahaha,
abang faiz..marilah beteleku dan betelekung jua disbelahku~~

1:43 pm  

Post a Comment

<< Home