My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

10 March 2006

~Demo pertama RSK~

Semalam Syazwan call penulis dari Lille bertanya khabar. Penulis gembira seketika, tapi kemudiannya perasaan bercampur baur. Sedih penulis mengenangkan Syazwan yg tersohor dan terbilang di dunia blogging ini tidak tahu bahawasanya suara penulis di'feature'kan dalam lagu terbaru Kak Ani :: Racau Sang Khalifah

Walhal masa Summer 2005 dulu, Syazwan lah kawan pertama yg penulis bawa berjumpa & bersua muka dengan Kak Ani

Syazwan KEJAM!!!
Maka penulis menangissss ... ... ...



~ Racau Sang Khalifah ~
Noraniza Idris & Liza Hanim feat. Beego

Sila perdengarkan versi Demo Racau Sang Khalifah sebelum lagu di-record di studio. Kemudian perdengarkan semula hasil akhir Racau Sang Khalifah yg telah siap di-record di studio. Selamat mengkaji dan membanding beza, dan sila lah mengomel apa2 yg patut ;)

p/s to Syazwan: YES!! I'VE MET BEEGO IN PERSON!! Hahahah

39 Comments:

Blogger puteri nad said...

hoho,
series ker wan tak tauuuuu...
tapi ko terharu ke masa dia call ko..ehehehe

5:07 pm  
Blogger Edward Ott said...

love the slideshow at the top very cool.

salam

5:19 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Serious ok!
Semlm dia call aku tak alih2 kata TERKEJUT DENGAR ALA ALA SUARA AKU DALAM LAGU TU...
Aku macam WHATTA???!!!
Sangat tak ikut perkembangan ok itu bdak...
Maka aku sedih --> tapi sila sedar aku tak MENANGIS!!
Itu hanya aksi WAN!! Takleh cilok muahahahaha...


N Edward Ott!!
Heya there welcome welcome...
Thanx for visiting...
I might not know you, but I guess you are a Muslim, n therefore we are brothers!
;)

N for that, I welcome you with the words of SALAM...
Salam alaikommmm ;)

5:28 pm  
Blogger puteri nad said...

Ahahhaha

bajet aa Ihab,sila jgn menyorokkan gajah bawah kelambu..aku tau ko pasti menitiskan air mata ria ko..ehehehehe..dan tambah2 lagi malam2 sebelom exam,amat syahdu jika orang call kiter kan~~

hahaha berapa tisu ko guna wei..

5:33 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

WHATEVER NADDDD...
Hahahahaha...

SILA LAA!!!
MOTIF aku nak nangis sbb Wan tatau aku ada contibute dalam RSK??
Euwww ok... Euwww hahaha

5:35 pm  
Blogger puteri nad said...

tp ni sila dengarrrr..

aku jeles gilerrrr ko da jumperrrr BEEGO~~~~~~~~~~~~~~~~~Arghhhhhhhh..
kekejaman betol dunia ini,ko yg bukan fan dapat berjumpa dia..tak aci tak aci...

6:07 pm  
Anonymous Anonymous said...

hasil akhir ternyata lagi best..

nih apsal dlm demo tuh.. tak abih2 dgn exclusive di era nyer.. lawak ok lawak!

6:47 pm  
Anonymous Anonymous said...

satu lagi.. spec kak ani sgt cantik

6:48 pm  
Blogger wénkt said...

wan berlakon je la smlm

tau jhe padahal tapi still tak leh terima hakikat yang ko pernah jumpa beego..

aku suka giler ok Roslan dlm citer Puteri tu

7:32 pm  
Blogger baez-kun said...

alo alo ihab
sila jelaskan perbezaan lagu demo ngan asal ok! sila sedar bahawa telinga aku mengalami conductive hearing loss akibat impacted wax boley? hahaha

btw motif omputeh tu di mana2? tapi best ok dia ada..

hi edward! salam..

smlm wan call ku jugak utk chat gubu, terharu ok, sanggup call dr jauh! seriously!

btw apakah beego popular sgt smpai nad jeles.. motif????

1:19 am  
Blogger puteri nad said...

hhahaa..impacted earwax?????eewwwww..berapa lama tidak membersihkan diri bley???

hoho jeles OK,beego seken comel after mawi bley???

1:47 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
Tak perlu JELESSSSS ok??!!!
Sah sah aku jumpa dia pon takat 5 minit camtu je...
Jumpa jumpa... Assalamualaikom...
Salam salam... Bla bla bla...
Pastu dia blah...

Jadi tiada MOTIF utk anda JEALOUSSSS harap maklum mueheheheh...

Tapi statementmu ini memberi satu inspirasi padaku tentang situasi jiwa ko skang...
hoho jeles OK,beego seken comel after mawi bley???
Errr... Apakah anda rasa sudah tiba masa utk anda KAHWIN??
Hahahahahahahahaha...


YASMIN...
Exclusive di A-N-I ok!!
Bkan ERA!! Takde class laa ERA muehehehehe...

Dan aku setuju ngan ko...
Hasil akhir lagu tu sangat BEST dan jauh berbeza ngan DEMO asal...
Sangat syukaaa ;)

Saja je bubuh DEMO tu...
Sbb mahu tunjuk, Kak Ani kalo buat lagu memang tak beragak berusaha...
Jadi mari kita sama2 appreciate lagu2 beliau...
Termasuklah lagu Eeeeee itu ;)

Dan juga aku setuju speknye cantik ;)
Cuma aku tak paham motif memakai spek sebegitu di malam hari pada pkol 1 pagi Malaysia...
Takde matahari takde apa...
Tak alih alihhhh....
Tapi cantik tetap cantik hehehe ;)


WAN:
KO TAK USAH BERSANDIWARA!!!
DAH TATAU TU MEMANG TATAU JUGAK LAA TAU...
IGNORANT... Urghhhhhhhh!!!
:P


Dan last sekali HATA:
BANYAK LAA BEZANYAAAA...
Part Intro, Part sahut sahut Kak Ani-Liza, Part Rap tengah, Sahut2 gaya padang pasir kat tengah tu juga, Ending joget tu...
Haiyoooo...
Sila buang wax2 ituuuu ok!!!
Hohohohooo...

Tapi aku setuju ngan ko...
Tak paham dengan kejealousan Nad tersebut muahahahaha...
Mari HATA kita berpadu tenaga meronggeng Nad!!! :P

7:56 pm  
Blogger puteri nad said...

yello ihab,
motif???????????????????????????????????????????????????????

12:27 am  
Anonymous Anonymous said...

nad.. beego dah ada GF.. cantik plak tuh

9:52 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

This comment has been removed by a blog administrator.

12:03 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Alaaa...
Ciannye kat Nad...
Takpe Nad...
Biaq pi Beego ngan Gelfren nyer mahupun Mawi dengan tunangnya...
Jgnlah dikau makan hati dan bermuram durja...
Masih banyak lagi laki lain yg lagi comel dan masih single n available...

Seperi toooooooottttt ;)
:D

12:05 pm  
Blogger puteri nad said...

Ahhahahahahaha..

kakmin dia ada GFka? X salah meminatinya..banyak lagi golongan artis yg lain yg masih single..hahhaa..

dah namanya toooooooooooooootttt... apakah cerita IHab? ekekekke

12:55 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Takde citer Nad oi...
Cuma...

tooooooot toooooot toooootttt

Hello?? Hello... Nad Talian ko OK tak??

Tooot tooot tooot tooot

Chet!
Nad dah hung up!!
How dare you to hang up while I'm speaking to you!!
:P

3:19 pm  
Blogger puteri nad said...

Ahahahaha..

very der drama queen gittew!!

walhal bile aku hung up,biler ko nak menjelaskan situasi sebenar nie..cam once in a lifetime bley? hehehe..

sila dail kembali no yg tertera di kaca televisen anda

5:21 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahahahahaha...
ANDA TAK PERLU JOIN DRAMA AKU OK!!!
Drama aku takde sequale hahaha...
Dia bila habis, habis...
Ko tak perlu buat Episod ke2 atau ke3...

Sangat tidak perlu!!
Hahahahahah

8:54 pm  
Blogger puteri nad said...

hahahah

hello ihab,ko sila sedar aku suka drama bersiri..aku x mungkin tidak akan menyambung drama2 kepada episod2 bersambungan sampai aku cakap cam " Today is the time for Naruto One Hour Special-Ohhh"

10:01 pm  
Blogger baez-kun said...

hoho tatau nak komen ape.. byk giler aku dah tertinggal sementelahan kerosakan komputer mendominasi hidup aku dewasa ini

tapi saperkah yang berdrama drama nie

6:56 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

tak perlu komen ok HATA...
Tak perlu menyambung Drama TV1 Nad ni hahahaha

12:47 am  
Blogger Irzan said...

Akum...

1) CHANTEQUE ke Beego tu yang korang semangat sangat nak jumpa in person? Ewww!!! Ala2 boys next door ok! Bah!

2) Wan sangat tak mengikuti perkembangan orang, sila sedar. Tapi kalo orang tak ikut perkembangan dia, dia akan nangis. Kesimpulan: Mari kita nangis sama-sama. Sob sob.

3) Aku mulai rasa suara ko ala2 sedap, aku rasa sangat pelik lantas makan panadol dan tidur sebab pening kepala.

7:22 pm  
Blogger puteri nad said...

haha,
personally aku suka suara Ihab mirul,cam qari2 lyke gitu.Suka suara sumer orang yg pandai menyanyi..

11:28 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

MIRUL ku sayang:
CHANTEQUE ke Beego
Aku pon tak paham Mirul...
:P

Wan sangat tak mengikuti perkembangan orang
Mari bersetuju dgn MIRUL!!!

Aku mulai rasa suara ko ala2 sedap, aku rasa sangat pelik lantas makan panadol dan tidur sebab pening kepala
ALHAMDULILLAH & NAUZUBILLAH at the same time!!!
Kenapa cam contra statement2 ko!!!
Hahahahaha...
Sangat laa statement MUSUH DALAM SELIMUT hahahaha


NAD:
Alhamdulillah...
Mekasih Nad kerana appreciate bakat aku ;)

2:04 pm  
Blogger puteri nad said...

Jadi Ihab..nnt ko bikin album..make sure capslockkan nama aku tanpa segan silu..hehehehehehe..

2:12 pm  
Blogger baez-kun said...

aku telah tanya orang ramai
kalo ihab mengalunkan azan di smapk
nescaya semua akan menangis terharu ok

7:27 pm  
Blogger puteri nad said...

rekod azan..rekodddddd

1:02 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Azan utk panggil semayang...
;)

Tapi org itu sangat menipu ok Hata...
Ketahuilah aku kat SMAPK dulu rasanya bleh kira jari je berapa kali aku azan kat Masjid...
Tu pon masa form5 je sbb masa form2 lain kecut perut nak mintak azan daripada abg2 ahli masjid yg lain hehehe ;)
Rasa rendah diri...
TAPI TIDAK ADA ORG MENANGIS TERHARU...
Hanya basic saja azan...

Semoga Allah menerima azan2ku sebagai Ibadah buat menghindar aku daripada api Jahannam... Amin...

7:11 pm  
Blogger puteri nad said...

Amin Ya Rabbal Alamin,

erm rekod la azan,nnt aku setting kat laptop aku,kalo time azan..suara ko berkumandang x best ker camtu??

best laaaaaaa...

sila rekod ihab dan pass pada aku!!!!!!

12:06 am  
Blogger baez-kun said...

ni serius ok, bukan sorang sajor kata ko azan sangat terharu.. aku yang tak dengar lagi boleh membayangkan keterharuan ku.. sila rekod ok~ dan sendkanlinknya pada kami boley?

1:28 pm  
Blogger puteri nad said...

aku nak aku nak suara ko ihab

5:13 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Aku terkesima...
Terharu dan bersyukur pada kurniaan Ilahi...
Alhamdulillah...

Namun terus terkedu sbb permintaan record suara utk AZAN itu suatu permintaan yg SANGAT BESARRRRRRRR

4:28 pm  
Blogger baez-kun said...

tapi nape besar? rakam sajor, tak sampai lima minit ok! maka ko dapat menginsapkan ramai pengunjung blog utk mengingati kebesaran ilahi, sila sedar

3:13 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

BESAR!!!
Sbb record AZAN mana bleh sama ngan record lagu2 segala...
Record lagu2 tu aku bleh hentam record terus publish...

Kalo nak record Azan kena PERFECT!!!
100% !!!
Takde ruang utk kesalahannnnn ;)

10:34 pm  
Blogger puteri nad said...

Hantam mengatakan HABU sangat pandai Azan..jadi x perlu risau akan kesalahan OK HABU...silalah engko azan secepat mungkin~~~~

12:06 am  
Blogger baez-kun said...

motif habu??? motif habuu???
yer sila azan..
tak sabar nak dengar boley?

1:31 pm  
Blogger puteri nad said...

Habu adalah nama manja Ihab bley?
A'a Ihab silalah Azan..silalah..silalah..

Ekceli Habu cam rhyme dgn GUBU..jadi sajer je nak panggey Ihab HABU..lantas tergelak2 dengan jahatnyer

2:30 pm  

Post a Comment

<< Home