My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

22 March 2006

~ Dikir Puteri ~

Song: Suhaimi Mat Zain a.k.a. Pak Ngah
Lyric:
Hairul Anuar Harun
Singer:
Noraniza Idris


Bermohon sembah sembah berhajat
Hajat berasal kayangan puri
Hamba puteri imbas berempat
Turun bermalam serata negeri

* :
Bermohon sembah sembah berhajat
Hajat berasal kayangan puri
Tuan puteri imbas berempat
Turun bermalam serata negeri


Sungguh terdengar bukan igauan
Antan bertingkah sahut-sahutan
Si anak muda pandang-pandangan
Tua melarang dalam senyuman

Malam mengemping terang cahaya
Riuh sekampung asyik bersenda
Walaupun datang dalam bayangan
Diri memandang pinta berteman

( Repeat * )

Satu rumpun bersatulah kata
Dua hati berpadulah jiwa
Tiga temu setia memangku
Empat pula sudah bersimpul satu

Mari adik mari abang (2 x)
Kecil besar tua muda (2 x)
Mari sama kasih sayang (2 x)
Moga hidup kan bahagia

Walau jauh walau dekat (2 x)
Sama-sama muafakat (2 x)
Datang hanya sementara
Entah esok lusa
Kembali semula

26 Comments:

Blogger wénkt said...

tahun 1998? pergh.. aku dah lahir ke masa tu erk? lupa laa

11:14 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahah,
Ihab masa pertandingan karaoke kat sini aritu..cadang2 nak masukkan lagu ni..tp sayang sumer ahli comittee menolak dgn keras..tak dapatla aku nak menolong ko memperkenalkan kak ani kat sini~~

Kuikuikui..

Anyway

Mari adik mari abang..
Kecik besar tua muda
Mari sama kasih sayang
Moga hidupkan bahgia..

La la la la...

4:10 am  
Blogger Unknown said...

nad...

masa pertandingan karaoke kat sini aritu..cadang2 nak masukkan lagu ni..

ko boleh nyanyi ke nad? nak dengar sikit... hohu...

ihab...

aku suka gile lagu kak ani ni... ape cer kak ani ngan suami dia?

[apa yang aku fikirkan...]
[pernah terfikir nak aktif menyanyi]

10:05 am  
Blogger puteri nad said...

Sezakef,
motif kene bernyanyi wat tatapan ko sezakef..ahahah..ni buleh plak ko men net..bukan ko da putuskan wireless ker?

1:25 pm  
Anonymous Anonymous said...

@nad_zaki

ehem2, zaki sangat sedap suara dia, teruja bila dia melagukan perkataan Asmawi Dali ikut rentak lagu asmara dana

2:11 pm  
Anonymous Anonymous said...

inilah lagu favourite aku!!!!!

4:29 pm  
Blogger puteri nad said...

fauzan,
motif meletakkan nama nad sedemikian rupa lantas nak menapa kapik fauzan 118 kali hahahah

5:56 pm  
Anonymous Anonymous said...

@nad_yasmin_zaki


lagu nyanyian zaki sangat sedap....
saya confuse dengan minat lagu kak min, asmara dana atau lagu kak niza nih???

adeiiiii..... nad please kurangkan 2 supaya jadi 116. Sakit boley??

2:55 am  
Blogger Unknown said...

fauzan...

kalau lah kau tahu siapa yang memulakan melagukan name asmawi dali dengan dengan asmaradana....

[apa yang aku fikirkan...]
[kumpulan KRU jarang mengeciwekan aku dengan lagu2 diorang]

8:39 am  
Blogger Unknown said...

nad...

wireless memang dah expired accountnye... tapi "account" kat cc is infinity... hohu..

[apa yang kau fikirkan...]
[lawa pulak name nadzaki... cam name jepun...]

8:41 am  
Blogger puteri nad said...

sezakef,
jadi lebey baik ko idupkan jer akaun wireless tu balik ok..malahan matlamat ko nak study tekun x tercapai~~~

a'a kan lawakan nadzaki cam uzumaki naruto sajer..ngeh ngeh
(terus jeling fauzan)

10:31 am  
Blogger baez-kun said...

ahaha motif karaoke lagu ni? tapi ok sajor ok
aku mmg minat sangat lagu ni ok, selain awalla dondang segala
tapi paling best sudah pasti racau sang khalifah boley?
persembahan kak ani masa ajl masa ni tak dinafikan tiptop
tapi ct tetap juara lagu ngan cindai boley?
motif aku ketinggalan 11 comments???

8:12 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam alllll...

WAN:
aku dah lahir ke masa tu erk
Ko masa tu tgh hisap puting kat rumah MEK lagi OK!
Sah sah laa ko tak hengat apa muehehehe...


NAD:
sumer ahli comittee menolak dgn keras
WARGHHHH!!!
Kenapa NAD!!! KENAPA???!!!
MENGAPA COMITTEE SIMFEROPOL SANGAT KEJAM!!!
Lagu tu siap ada sebut gelaran bloggy ko lagi ok!!
Mmg khas utk KO... Berani diorg menolak!!
KEJAM KEJAM KEJAM!!!


ZAKI & FAUZAN sekaligus hehe...
Sbb korg nyer ngomel ada kait2 :
zaki sangat sedap suara dia
ZAKI!!! Aku tuntut hang tayang juga suaramu di SZakiF.Blogspot hehehe...
Cepat cepat ZAKI!! Join the CLUB!!!
Hahahahaha...

melagukan name asmawi dali dengan dengan asmaradana
Sila explain!!!
AKU BLURRRR bleh???
Hahahaha...
NAD!! Sila join aku berkempen agar Zaki menayang vokalnya di SZakiF.Blogspot ;)

lawakan nadzaki
Wahhh ZAKI!! Nad dah approve dah tu...
Dah nampak chemistry ok korg...
Cepat masing2 DECLARE!! hahahaha...
(Tetiba join kempen Nad_Zaki oleh Fauzan ;) )

& lastly HATAku & YASMINku cayang...
Kena sekalikan sbb korg pon ada ngomelan berkait:
minat sangat lagu ni ok
Ya aku pon sangat minat wahai Yasmin & Hata...
Sah sah laa lagu ni yg membuatkan aku kenal Kak ANi ngan lebih emotional hehehe...
Lagu 1001 nostalgia ;)

ahaha motif karaoke lagu ni?
Hey aku tetiap waktu Karaoke ini lagu di rumah ok!!
Jangan gelak!! :P
Muehehehe -> aku gelak takpe hahahah...

paling best sudah pasti racau sang khalifah
WAHHH!!! Teruja ok ngan minat ko!!
Sangat2 teruja bleh??
Kenapa ko rasa RSK lebih hebat dari Dikir Puteri??
Sila nyatakan hujah, mekasih!!

persembahan kak ani masa ajl masa ni tak dinafikan tiptop
Setuju 100% ok ngan ko...
Pada aku takde persembahan dia yg lain yg bleh kalahkan persembahan ni...
GAHHH!!! :D

tapi ct tetap juara lagu ngan cindai boley?
MOTIF STATEMENT KO NI???
Hahahaha...
Tapi memang laa...
Cindai lagu berhantu ok...
Dengar sampai skang pon suka lagi...
Best ok lagu tu... Layak gitu bergelar juara...
Syabas Pak Ngah, Hairul & CT!!

motif aku ketinggalan 11 comments???
Tu la tu!!! Tahu takpeeee hahaha...

8:50 pm  
Blogger puteri nad said...

hahhaha..
malahan fauzan kata nad dan zaki x bley ada chemistry kerana sebaya boley? dan x boley nusyuz kat ko IHAB..hahahaaha..sila sedar!

10:04 pm  
Blogger Unknown said...

ihab...

ZAKI & FAUZAN sekaligus hehe...
Sbb korg nyer ngomel ada kait2 :
zaki sangat sedap suara dia
ZAKI!!! Aku tuntut hang tayang juga suaramu di SZakiF.Blogspot hehehe...
Cepat cepat ZAKI!! Join the CLUB!!!
Hahahahaha...


adeh.. dia nak dengar sore nyanyian aku... no comment!

lawakan nadzaki
Wahhh ZAKI!! Nad dah approve dah tu...
Dah nampak chemistry ok korg...
Cepat masing2 DECLARE!! hahahaha...
(Tetiba join kempen Nad_Zaki oleh Fauzan ;) )


adeh... semakin liar gossip ini...

jadi lebey baik ko idupkan jer akaun wireless tu balik ok..malahan matlamat ko nak study tekun x tercapai~~~


wireless hopeless, aku akan fikir berpuluh-puluh kali kalau nak subscribe balik wireless ni... lembab!

[apa yang aku fikirkan...]
[akan langgan streamyx tak lame lagi]

10:29 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahahahaha... GELAK OK GELAK!!

NAD:
dan x boley nusyuz kat ko IHAB
Arghhhh!! Ko dah NUSYUZ!!!
Hahahaha...


ZAKI:
Wahhh!! Record A-N-I ok!
Ngomelan terpjgmu...

adeh.. dia nak dengar sore nyanyian aku... no comment!
APA NI!!!???!!
Takleh takleh!!
Mana bleh ngelat ngelat!!
Cepat aku demand!! DEMAND DEMAND DEMAND!! Hahahaha...

adeh... semakin liar gossip ini...
Lidah manusia...
:P

[akan langgan streamyx tak lame lagi]
UIA bleh langgan connection dalam bilik gak ke??
Apsal ISMAT tak buat??

2:03 pm  
Blogger puteri nad said...

wahhhhhhhhhh..
sila jgn bercakap demikian...berdosa besar ok nusyuz..nnt x dapat cium bau syurga lah~~~

hahaha..jgnlah aku didoakan bernusyuz..simpang OK~~

2:32 pm  
Blogger Unknown said...

ihab...

ZAKI:
Wahhh!! Record A-N-I ok!
Ngomelan terpjgmu...


bangge... bangge... padahal copy and paste je.... haha....

APA NI!!!???!!
Takleh takleh!!
Mana bleh ngelat ngelat!!
Cepat aku demand!! DEMAND DEMAND DEMAND!! Hahahaha...


DEMAND TAK MUNGKIN DAPAT DIPENUHI.... hehehehe..... mane ade studio beb!

UIA bleh langgan connection dalam bilik gak ke??
Apsal ISMAT tak buat??


pas abis exam ni aku cuti 3 bulan.. dok rumah taktahu nak wat pe... lagipun kat rumah takde internet, so nak langgan streamyx le... haram UIA ade streamyx! huh!

[apa yang kau fikirkan..]
[masih tak puas hati dengan wireless UIA]

4:49 am  
Blogger baez-kun said...

motif??????? motif korang berumah tangga segala kat mana2 blog?????? sila bagi motif ok!

7:09 pm  
Blogger puteri nad said...

sapakah yg berumah tangga ok..sila menyoal tepat ke sasaran..

8:11 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
sila jgn bercakap demikian...berdosa besar ok nusyuz
Motif ko nak risau??
Tak perlu ok... Sah sah kita tiada ikatan...
Itu bukan doa dik weh... Itu main2 je ok sila jangan take it seriously...

Melainkan jika ko anggap aku... ... .. err err... Aku adalah... ... errr errr... ko...
Apakah ko anggap aku... ... .. ko??
Hahahahaha...


ZAKI:
mane ade studio beb!
YA KASIHHHH studio aku murah dan kecik je ok...
Bleh je buat...
Sila belajar daripada Ismat cara2 membuat Studio di bilik sendiri muehehehe...

dok rumah taktahu nak wat pe
APA LAGI!!!
BUAT LAA STUDIO!!
SILA TAYANG SUARA ANDA...
Nak appreciate juga ok ciptaan Tuhan dalam anak tekakmu itu...
DEMAND DEMAND DEMAND!!! ;)


HATA:
motif korang berumah tangga segala kat mana2 blog?????? sila bagi motif ok!
Motif ko nak curiga??
Motif ko nak syak wasangka??
Jangan dihidap delusional Jealousy ok!!
Aku tidak rampas isterimu... PERCAYALAH!!
PERCAYALAH HATA!! PERCAYALAH!!
Bangunlah dari mimpi!! Kembalilah ke alam realiti!!
Ohhh Hata...
HATAAAAAA!!! --> gaya org menjerit cam bab2 ending dalam drama2 tempatan (sila bayangkan sendiri hehe)

11:09 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahahahahhahahahahahaah,
lantas aku tergelak lagi nak giler terhadap komenan ko Ihab,ko nyer lawak dah increase tahap 4 pathway of nobleness amende ntah..adakah pengaruh kwn aberdeen ko???

tp ayat ko terhadap Abang Faiz,mengundang penapaan kapik dari aku sila sedar..hahah

6:06 am  
Blogger baez-kun said...

aku boleh bayangkan ok seraya menapa kapik ko bersama nad.. nad mari kita menapa kapik beliau sehingga beliau sedar ok

motif mengatakan nad isteri ku? hello tak belajar PSI ker syarat2 sah nikah segala ok? zipzas ok hahahah

tapi motif ko nak berdrama segala?

11:11 am  
Blogger puteri nad said...

meh abang faiz,mari kita menapa kapik dia sampai pengsan..lantas simbah air sebaldi..kasi dia sedar..dan teruskan seksaan kepadanya..

1:04 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Adodoiii... Seperti biasa aku dah lalu ngan tapa kapik korg...
Sila sila...
Aku pasrah menyerahkan pipi bulatku --> YE HATA!! BULATTTT hahaha...

HATA:
Aku tidak rampas isterimu
HATA sila maklum salah tafsir !!
Dialog sebenar adalah sebegini:

HATA: MOTIF korg berumah tangga di sana sini...
IHAB: Apa plak berumah tangga??
NAD: Tah abg Faiz ni... Kitorg acah2 geletek2 je la...
HATA: TAPI MOTIF??!!
IHAB: Adoi... Mengapakah JELES wahai HATA?? Aku rampas NAD je... Aku tidak rampas isterimu... Maka tidak ada alasan utk ko jealous ok!! --> Apakah dikau merasakan Nad adalah... adalah??? ADAKAH??!!! Hahahahaha... Bzzzzz bzzzz bzzzz...

Sila fahami konteks drama... Sekian mekasih...
Hahahahahhaa...

10:02 pm  
Blogger baez-kun said...

owh aku telah tersalah tafsir
sila maafkan kerana

kullu baani aadam khattha'
wa khairu khattha' tawwabeen

tapi motif tetap nak berdrama????

7:21 pm  

Post a Comment

<< Home