My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

16 March 2006

~Happy Anniversary~


God blesses me with a happy family
And today is my parent's marriage anniversary
I dont know for how many years has it been, exactly
But I sure do hope that the happiness is there for eternity

:: Long live the family of Ismail Hj Mahmoud Al-Kenali !!! ::


Bcoz my parents are more of Arab than Malay,
I want to put an Arabic Wedding song to celebrate this happy day
As Noraniza has no Arabic Wedding song whatsoever for me to play
I present to you Pascale Machaalani with Thalab Eaday

:: Long live the family of Nasriah Hj Ibarhim - YEAY!! ::

38 Comments:

Blogger puteri nad said...

YeaYYyy!

Congrats kepada kedua orangtuamu..

tp IHAB sangat teruk x reti ngira berapa lama mereka sudah mendirikan rumah tangga..sila kira dan beritau..

Smoga terus2an berbahagia..Amin~

1:22 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD memang berilmu LADUNI!!
Tapi aku tak kisah...
Kerana ko memang seorg Puteri yg worth jadi Puteri!!!
Hahahaha...
Org pertama komen dan mendoakan ke-2 org tuaku...
Amin ya rabbal alamin...

Thanx NAD!!

Tapi sila laaa... Aku tatau diorg kawin tahun bila hahahahaha...
Kira ok laa tahu anniversary date bila...
Yg penting aku cayang diorg...
Cayang cayang cayangggg!!!
:)

1:33 pm  
Blogger puteri nad said...

Hehehe,
perlulah engkau bertanya Ihab..tahun berapa mereka kawin..nnt senang ko nak organize wedding jubilee masa dah kerja nnt..hehe..

Yeah,ada ilmu..memang ada ilmu..ilmu matematik..

1:41 pm  
Blogger wénkt said...

Le temps courut et ramena l'anniversaire du mariage, Joyeux Anniversaire de Mariage à tes parents.

Je ne devais pas songer au mariage, mais en mon blog, si.... hehe.. Tout sur la terre et dans les cieux enseigne que le mariage est, sans la fécondité qui l'excuse, une mauvaise blague de notaires, et vraiment une oeuvre de mort

moi, syazwan hilton

4:00 pm  
Blogger puteri nad said...

haha dok pehe..dok pehe..

4:08 pm  
Blogger Ahada Aihara said...

Ihab congats to ur parents...

4:50 pm  
Blogger Setsuna Saki said...

kalau tau tadi sah-sah saye hantar message...

5:32 pm  
Blogger baez-kun said...

congrats.. congrats n hepi anniversary too.
semoga dilimpahkan rezeki, dipanjangkan usia, diberkati semumur hidup ok...

7:09 pm  
Anonymous Anonymous said...

auw... the picture is So SWEEEET!!!

moga bahagia ke akhir hayat~

7:22 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
perlulah engkau bertanya Ihab..tahun berapa mereka kawin..nnt senang ko nak organize wedding jubilee
KEJADAH WEDDING JUBILEE tu??
Kalo refer pada WEDDING AKU... Perlu ke WEDDING aku disabit ngan WEDDING mak ayah aku??
Perlukah tarikh sama??
Tak nampak relevance, maka sila terangkan, mekasih hehehe

6:45 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Eh, tak habis ngomel, tapi reflex cepat sangat nak tekan PUBLISH hahaha...

Sambung ngomel utk NAD:
haha dok pehe..dok pehe..
Hahahaha...
Aku pon dok pehe ok!
Tapi aku rasa aku pehe sikik sikik --> sape ada tgk pasal akad nikah org kelantan kat YouTube mesti GELAK SEKARANG JUGA!!!
HAHAHAHAHAHAH!!!
Aku takleh terima ok Akad Nikah camtu!!
Hahahahahaha...


WENKT:
Je ne devais pas songer au mariage,
Aku tok pehe sangat ko nyer ayat2 tu, tapi aku rasa aku dapat extract maksud keseluruhan...
Dan nasihat aku adalah:
JANGAN CAKAP MACAM tu sedang ko tatau JODOH PERTEMUAN KO NANTI CAMNE...
Skang ko bleh cakap ko tak pk segala, sbb ko blom jumpa org yg ko suka...
Tapi nanti kalo ko dah jumpa, segala statement2 ko tu takkan ada MAKNA!!
Ko akan mengingkari statementmu sendiri hehehe...


AHADA, HATA & YASMIN:
Ihab congats to ur parents
THANX!!!


N lastly, beloved ISMAT:
kalau tau tadi sah-sah saye hantar message...
Tu la tu!! Aku pon sebenarnya ada tergerak hati nak suruh ko msg or call diorg...
Tapi sah sah laa aku sendiri pon tak pernah wish happy anniversary kat mak ayah ko...
Maka aku pon SENYAPPPP JE LAAA hahahaha...

6:51 pm  
Blogger puteri nad said...

Maksud aku la Ihab,
nnt masa jubilee perkahwinan mereka..ko ler yg bertanggungjawab buwat sambutan besar2an..cam organized sumer..ya Allah,komenan aku yg ciput tu pon ko skipping2 dgn reben bewarnawarni ker IHAB??

Oh pasal akad tu berikan aku link..aku nak tengok jua!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11:43 pm  
Blogger baez-kun said...

terus hentak kunci atas optical mouse bunyi kling kling sebab memahami maksud nad dalam sekali imbas sajor, tidak perlu diterangkan boley? (nada angkuh) hahaha...

1:20 pm  
Blogger puteri nad said...

Ihab,
mari puteri ajarkan membaca alif ba ta
(kan puteri zaman dulu2 pandai skett ilmu agama dia)

5:00 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Ya kasihhh...
Aku rasa aku yg biol...
Sebenarnya aku tak paham ok...
JUBILLEE tu apa maksud dia?? Hahahaha...

Cam grand anniversary ke?? :P
Sila terangkan...


Nad motif mahu ajar aku Alif Ba Ta...
Kak Ani dah ajar aku lama dulu ok...
Lagu Lat Ta Li Lat ;)
Sape dah dengar?? :D

4:14 pm  
Anonymous Anonymous said...

jubilee is 50th anniversary sila sedar IHAB ..

camtu aku ajar ko a be ve ge de sajorlah..(alphabet ruski!)

-nad-

9:27 pm  
Blogger baez-kun said...

lat tali lat.. penah ok dengar sila sedar...

motif nad nyamarin2?

terus aku mengajar alif ba ta (bahasa syurga)

3:08 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahahaha...
Hamik ko Nad...
Sentap takk ngan statement Hata terus aku mengajar alif ba ta (bahasa syurga)

Tapi takpe Nad...
Apa apa bahasa pon, semua penting...
Kerana semua juga adalah ilmu Allah ;)

10:23 pm  
Blogger puteri nad said...

Ihab,
x aci malahan aku da ajar ko dulu..tp ko kata kak ani dah ajar ko..

ekceli aku first nak ajar ko bahsa surga..eheheheh

11:15 pm  
Blogger baez-kun said...

hahaha
sila sentap ok
dan sila zipzas..
tapi benar jangan la risau, semua bende di dunia ni milik Allah, malahan jika selaut tinta tulislah kalimahNya, pastikan surut meski selaut jua.. serlah cendala jiwa insankan seharusnya.. damaikan syahdu detik sesaat itu..

1:22 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Dah agak dah!
Nad ngan Hata mesti ngomel!!!
Waduduhhh hahaha...
Utuh semangat!!
Syahdu!! Syahdu!!!


HATA:
Aku tau tu lagu CT, tapi lagu apa ek??

NAD:
Ye la ye la...
Sila laa mengajar aku...
Hehehe...
Maza sa-nata3allam al-youm ya ustazah?

8:59 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahaha..
Ihab taklim wa taklum kah?

Ahahha..lagu sitikah..bertajuk kudus kasihmu

bla bla bla

garis terbentang imbanglah haluannye..
berulang merenung lapis langit
nipisnya jiwaku
bukalah kelopak kudus kasihmu

oh lagu ni sgt tak best ihab,no wonder ko tatau~~hahaha

4:23 am  
Blogger baez-kun said...

motif ?????
motif nad menohmah lagu ni tapi lancar????
motif???
ambik ko dimotifi aku ok siler insoppp

tapi tajuk lagu ni kudus sinarmu ok. bukan kudus kasihmu, nad sila malu dan berlari di celahan langsir ok
hahahaha padan ok!!

tapi sila dengar ihab sgt best

8:28 pm  
Blogger baez-kun said...

tapi ihab.,.. motif ko tau ni lagu ct??

8:29 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahahaha...
Betul NAD! Sila lahi ke celahan langsir hahaha...
Tak pon tarik hujung tudung ko buat cam Burkha ;)
Nampak mata je, takde laa org tau ko blushing atau tak muekekeke...

Dan HATA:
Harap maklum aku fanat ANI...
Abgku fanat CT...
Dua haluan berbeza, tapi aman sebumbung gitu ;)

Aku selalu ok dengar lagu2 CT kalo naik kereta ngan abgku harap maklum :D

10:03 pm  
Blogger puteri nad said...

motif abang faiz ?? atleast daku tau da cukup bek dah..hahaha

x perlu berlarian krana ini bukan kitab Allah yg daku luper..mueheheh..silalah DIKAU terzipzas..

Ihab,
x perlu ok aku menyorok..hehe

10:26 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahahaha... HAMIK FAIZZZZ
Apa ko nak cakap kat NAD!!

Ni laa akibatnya menZIPZAS al-thalibah min al-madrasah ad-diniah...


Sumer org sila amik iktibar dengan berhati2 menZIPZAS golongan2 seperti NAD hahaha...

2:07 pm  
Blogger puteri nad said...

hahhaa Ihab,
malahan tu tok guru aku..maka aku belajar dari nyer..hehehehhe

3:12 pm  
Blogger baez-kun said...

motif nak menzipzas?? malahan basic sajor ok

9:11 pm  
Blogger puteri nad said...

maka saksikanlah sendiri.. ahahhahahah

10:47 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD! Jangan back-stab cikgu ok!!
Ish ish ish...
Jgn Nusyuz + Derhaka pada GURU...
Hahahaha...

--> Nad sila dont take this words seriously...
Nak geletek2 je ok kasi ko berdekah :D

11:14 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahahahah,
motif ko Ihab????????? Ko sangat MOTIF...menyusuzkan aku lagik..terus tergolek dari kerusi ketakutan..

6:16 am  
Blogger baez-kun said...

padan sajor kepada nad

11:14 am  
Blogger puteri nad said...

motif memadankan nad..nad takut ni..sila back up~

1:39 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Tatau nak komen...
Meh Nad sembunyi belakang aku kalo takut...
Akan daku protect mu seadanya...

Sila maklum aku phobia lipas dan tikus...
Kalo ada lipas dan tikus... Takkan ada guna ko bersembunyi di belakangku...

--> apalah aku merapu ni??

10:08 pm  
Blogger puteri nad said...

Ihabbbbbbbbbbbbbbbbbbbb..
canner aku nak smbunyi blakang ko nieeeee...akupon takut jua pada lipas....tikus tu x kot..sebab ada bela hamster dulu..mebbe ko kene beli lipas dan tikus jua kot??

haha..akupon merapu~

12:56 am  
Blogger baez-kun said...

daku lelaki sejati dan perkasa
tidak takut pada lipas dan tikus
tapi kalo lipas terbang2 daku terus lari masuk bilik sembunyibawah slimut boley?
kalo tikus tunjuk gigi aku lari naik atas kerosi boley?
terus selubung dengan tudung nad supaya diorang insopp (sbb tudung labuh)

7:25 pm  
Blogger puteri nad said...

motif perkasa nyorok bawah simut..dan naik atas kerusi??

oh amikla tudung labuh nie~

12:53 am  

Post a Comment

<< Home