My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

16 March 2006

~Make Doa~


I got a msg this morning from my sister, Ilham bt Ismail, who's currently studying in Kolej MARA Banting, hoping to further her study in Medicine :: Insya Allah :: in the UK. She's currently :: restlessly :: waiting for an offer :: for a placement :: hopefully reserved by Queen's Mary, University of London.

I hereby would like to ask a great great GREAT favour from everybody :: if you could kindly make a prayer, even for as little as a sentence of doa, so that her application will be accepted and she would get a chance to study overseas.

If you could please please and PLEASE make doa for her, it would be much much MUCH appreciated...

:: Jazakummulah akthar wa ahsan wa ajmal khair fid-dunya wal-akhirah ::

36 Comments:

Blogger puteri nad said...

Aku doakan adikmu Ihab,
doakan adikku jua yg kacau bilau fikirannya nak teruskan gi aussie atau tunggu JPA..

sian~

semoga adik ihab,ilham mendapat apa yg dicitanya dan dapat pergi ke UK dan memerhatikan sendiri abangnya daripada tergoda dgn kejahatan..tanpa perlu rakannya hantar ROH utk supervise..ehehe

Amin~

1:04 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Amin amin amin!!

Sekali lagi menjunjung daulat tuanku Puteri yg pertama tamanya mendoakan segala ahli keluargaku...
Dulu masa arwah datukku pulang ke rahmatullah, dikau juga org pertama yg menyampaikan fatihah...

Terima kasih Nad... TERIMA KASIHH!!!!


Aku mendoakan kesejahteraan adik ko!!!
Sila kasitau nama... Tatau nak doakan SIAPA kalo takde nama ;)

Btw, citer laa...
Apa kes adik ko??
Nak tunggu AUSSIE?? Nak tunggu JPA??
Err.. Tapi kalo personal sangat, takyah citer pon takpe ;)

1:36 pm  
Blogger puteri nad said...

Najlaa..

hehe,wah aku menjadi orang pertama tiap2 kali ek..maka dah jatuh hukum ko blanja aku makan ya Ihab~ hehe..

oh dia under petro program gi aussie,kan result kuar ritu..dah apply JPA..so dia nak jadi doc jua..tp nak jadi engineer jua..tengah beristikharah la tu kot..kat umah..

skrg masih meneruskan MUFY lagi..aku kata jadi doktor susah jer..apa pendapat ko?

1:44 pm  
Blogger wénkt said...

ihab, kita doakan sesama dia kat UK.. baru dia boleh tgk tgk sikit perangai abang dia.. kurang la ke laichester sq nanti.. heheh

p.-s: aku tgk nak bawak adik aku tu ke France gk.. hahaha

4:02 pm  
Anonymous Anonymous said...

aku akan doakan dia gak ihab!!! semoga insyaALLAH dia mendapat tempat utk belajar di UK.. Amiin..

4:17 pm  
Blogger Setsuna Saki said...

insya allah, die dapat UK gak... afterall, she IS your sister...

5:31 pm  
Blogger baez-kun said...

salam
insyaAllah, maka sama2 lah kita saban hari mendoakan agar impian beliau termakbul.. maka tawakkal kepada Allah, kepadaNya sahaja tempat kita mohon pertolongan..

moga dia dapat juga ke UK ok, bersama2 ko, nanti dapatla tengok2kan ko ok.. takde la ko lagha sangat hahaha

7:12 pm  
Anonymous Anonymous said...

muka adik ko sgt matured..
anyway, aku doakan dia dpt apa yg dicita.. dan
KMB is the best!!

hohoyeah~

7:24 pm  
Blogger puteri nad said...

betol..ada gak orang menjaga ihab dari kelaghaan kat UK..hahah

11:31 pm  
Anonymous Anonymous said...

KMB is the best????? lol...

11:13 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Princess:
maka dah jatuh hukum ko blanja aku makan ya Ihab
Datang LONDON... Insya Allah aku janji aku belanja ;)

aku kata jadi doktor susah jer..apa pendapat ko?
Benda kalo susah setara mana, tapi kalo ada KEMAHUAN, pasti ada JALAN...
Motifnya adik ko kena la tau dia betul2 passionate tang medicine ke tang engine...
Cam aku, sah sah aku takleh cope ngan fizik segala + Bio is my favourite Science subject...
So kaedah la nak pegi ke Engine? Sbb tu buat Medic ;)

Jadi utk adik ko, daku doakan mudah2an cahaya hidayah Ilahi bakal membantu pilihan corak masa depan beliau ;)

AMIN


WENKT:
baru dia boleh tgk tgk sikit perangai abang dia.. kurang la ke laichester sq nanti
Dia lebih kenal abg dia berbanding Wenkt mengenali abg dia ok...
Takde benda nak daku gusarkan kalo dia datang ke UK pon...
Aku tetap aku ;)

kita doakan sesama dia kat UK
Amin ya rabbal alamin!!!


ISMAT, YASMIN & HATA:
AMIN YA RABBAL ALAMIN!!!


& latly THARIQ:
Amin for your doa...
Dia msg aku semlm yg Uni ko deny application dia...
Dia skang tgh tunggu satu je lagi --> Queen Mary London
Senasib cam abg dia seketika dahulu...

YA ALLAH... Limpahkan rahmatmu buat Ilham Ismail...
Kurniakanlah dia nikmat pengalaman yg baru buatnya bagi membuka mindanya serta membenarkan dia mencari ilmu-mu menjangkau serata buana...
AMIN...

6:58 pm  
Blogger puteri nad said...

Aku nnt Ihab gi UK ko tak belanja,aku printkan komen box ni wat tatapan ko..ehehehehhehe..jadi ko x bley mengelak2 dari membelanjai aku~~~

Amin lagik~~

11:46 pm  
Blogger wénkt said...

Princess:
maka dah jatuh hukum ko blanja aku makan ya Ihab
Datang LONDON... Insya Allah aku janji aku belanja ;)


ihab blanja? opss.. *terkedu*

9:40 am  
Anonymous Anonymous said...

nih yg nak gi London jugak nih...

10:30 am  
Anonymous Anonymous said...

kmb is the best????? euw bosan OK... terkenang zaman2 asyik berpalpitation sbb x dapat2 offer... rimas tol... menunggu ibarat kelapa muda jatuh dgn sendiri... lama gila ... last2 jatuh tepat atas kepala terus benjol... (Ape nih???)

11:17 am  
Blogger baez-kun said...

khalikok, tempat terjatuh lagikan dikenang, inikan pula tempat belajar. sila sedar ok
tapi ko bukan dapat 3 offers ke kalo tak silap aku? sila rasa bangga ok haha
tapi aku terus kagum dengan teknik USRAH KMB ok! sangat nak join hahaha
dan lagi satu.. motif terkedu ihab belanja? haha

1:22 pm  
Blogger puteri nad said...

Ahahha,
Kakmin jika nad dibelanja,nad pasti akan menyuruh Ihab membelanjakan kakmin jua..

sharing is caring OK..

Ihab sila belanja kakmin jua

(selalu terpaku baca ayat2 abang khalique,yg tinggi giler kesasteraannya) muehehe

5:06 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD:
jadi ko x bley mengelak2 dari membelanjai aku
AKU JANJI!!!
Ko turun London Insya Allah aku BELANJA!!
Ini janji ;)
Tapi mind the place - LONDON...
Surat menyurat di KL etc tidak akan dilayan muehehehe...


YASMIN:
nih yg nak gi London jugak nih
Motif nak suruh aku belanja gak ke??
Ko org UK ok YASMIN!!
Duit ko POUND STERLING juga hahaha...
Motif motif motif??? :P


WAN:
ihab blanja? opss.. *terkedu*
Awat?? Anda hengat anda dah terlalu special ke sebab pernah dibelanja dulu??
Usah terkedu ok...
Mohammad Ihab Ismail pandai berekonomi dan tahu bila masa yg sesuai utk menyalurkan wang sendiri buat kegunaan org lain ;)


KHALIQ:
terkenang zaman2 asyik berpalpitation sbb x dapat2 offer
Please make doa for my sister, Insya 4JJI
She's suffering from a grand palpitation rite now ;)


HATA:
tapi aku terus kagum dengan teknik USRAH KMB ok!
Ya HATA!!!
Same here ok!!
Nak banding KMYS ngan KMB mmg SAMA' WAL ARDH!!!
Hahahaha...


And lastly, respond pada statement NAD:
Ihab sila belanja kakmin jua
Athi3ullah wa athi3urrasul wa ulil amri minkum...
Oleh sbb Ameerah Nad dulu mintak utk diri sendiri, maka daku comply...
Tapi memandangkan kali ni kes-nya utk org lain, daku kena fikir masak2 utk comply atau tak...
Ketaatan pada ULIL AMR bkan ketaatan mutlak...
Maka aku bleh go against kalo basis aku lebih kukuh yearghhhh!!
Muehehehehe...

Eh Yasmin, ko scholar apa huh??

4:21 pm  
Blogger puteri nad said...

Hmmm,x boleh OK Ihab,melanggar titah perintah..ko kene ikut jua,kerana aku tidak mengarah kepada benda2 bukan2..hehehehe..

malahan wajib jua membelanja kakakku bernama yasmin ittew!!!

5:54 pm  
Blogger baez-kun said...

apekah maksudko yang sama teknik usram kmb ngan kmns ok? sila sedar!
matila aku kat sini asik ponteng usrah sajor akhir2 ni sebab bz katanya hahah

3:09 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Aku kagum sungguh ngan semangat korg dok ngomel setiap entry!
Sah sah aku kena belek sumer takut tertinggal huhuuu...

NAD:
Raja adil raja disembah...
Raja zalim raja disanggah...
Puteri adil kita ikutin...
Puteri zalim??? ______ --> lengkapkan tempat kosong (1 Markah)


HATA:
Apakah...
Aku kata SAME HERE tu merujuk pada statement ko: kagum dengan teknik USRAH KMB
Kan aku cakap, banding KMYS ngan KMB mmg SAMA' WAL ARDH!!!
Maksudnya Usrah KMYS mmg HAPRAK!!
Aiyoyo... Aku guna bahasa syurga yg juga bahasa pertuturan ko di Jordan ok...
sila laa fahammm :P

10:26 pm  
Blogger puteri nad said...

Puteri Zalim dibelikan teddy bear dgn maha banyaknyer Ihab (terus kasi diri aku 400 markah)

ahahahaha..

Usrah disini jua best, tiap2 minggu naqibah akan check 3 bende
1.Solat cukup ke tak --nnt pampang kat ahli kluarga yg lain
2.Baca surah pilihan ke dak
3.Mengamalkan mathurat ke dak

Selepas tu terus kepada hadis 40,dan tasmik..

Selepas tu terus baca alquran dan hurai menghurai

Selepas tu terus ke module..

tp aku sangat suka gi usrah,dan x ponteng..ekekek (mengzipzas ekceli)

11:20 pm  
Blogger baez-kun said...

puteri zalim dipotong kepala hahaha
sila memotong kepala nad! hahaha

tapi sila sedar.. ko tulis sama' wal ardh ok.. aku ingat "samer" ok sila sedar.. tula pasal aku kekaguman boley? hahaha

tapi usrah ku di sini dimulakan dengan bacaan quran dan tafsir, pastu isu semasa, pastu baru module..

motif menayangkan solat kat seme orang?

1:25 pm  
Blogger puteri nad said...

Motif nak potong kepala? Sedangkan tudungpon tidak boleh dicabut ketika dyspnea dan collapse..apatah lagi kepalaku..ehehe..

Owh tujuannya,supaya takde yg akan tinggalkan solatkot.. disini keadaan adalah berbeza berbanding di Jordan bumi kinnanah tu OK

2:09 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Ish... Itu bkan meNAYANGkan laa Hata...
Sekadar muhasabah...
Bagus ape ;)

Usrah kat sini basic2 sajo...
Tapi kadang2 best laa...
Biaso la Quran dulu then Tafsir then ngomel2 ...

Bagus ok korg berusrah :D
Kat sini kureng org nak berusrah ni :D

9:01 pm  
Blogger puteri nad said...

Haha,
benar ok ihab..kat jordan jua kurang orang nak gi usrah..hahahahah

4:24 am  
Blogger baez-kun said...

motif nad membongkar cerita? malahan pelesu sajor ok~ seme rajin gi usrah ok, daku terutamanya sila sedar (motif riyak?)

8:35 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahahaha...
TU LA TU!
MOTIF RIAK??!!!
:P

Tapi kat sini mmg usrah kureng ok...
Dah laa aku cam ala ala segan nak ajak hosmet aku berusrah sama :D

10:04 pm  
Blogger puteri nad said...

Hehhehe..
Ihab,silalah menjadi da'i yg tegar ok..

hehehhe..
abang faiz,motif riyak? malahan bukan pelesu ok..

10:29 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Susah Nad...
Kerana appearance luaranku tdak berupa Da3i...

astaghfirullah...

2:08 pm  
Blogger puteri nad said...

Hehe,
Ihab marilah berubah to the better tapi aku x bley jadi kerana risau terjadi dakyah sajor..hahahahhaa...

3:14 pm  
Blogger puteri nad said...

Hehe,
Ihab marilah berubah to the better tapi aku x bley jadi kerana risau terjadi dakyah sajor..hahahahhaa...

3:17 pm  
Blogger baez-kun said...

tak mengapa ihab.. bukankah fizikal dan luaran tidak penting, tapi taqwa yang paling utama..

motif nad post 2 kali??????/

9:12 pm  
Blogger puteri nad said...

oh motif? blogger.com menyukai komenan nad lantas dia show dua kali postings..hahah..

betol ihab,yg penting taqwa

10:45 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Ish korg nih...
Taqwa mmg laa penting...
Tapi itu dengan ALLAH sahaja ok...
Sah sah Allah je yg tahu Taqwa org itu ini bagaimana intipatinya...

Tapi dengan manusia lain!
Manusia mmg judge dari luaran...
Kelemahan kita sebagai Insan...
Marilah bertafakkur barang sejenak ;)

11:16 pm  
Blogger baez-kun said...

owh
hahaha
terus bertafakur sambil memegang tasbih kokka di tangan kanan
dan serban di tangan kiri
tanda insoppp

11:15 am  

Post a Comment

<< Home