My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

19 February 2006

~ We R Da Champion ~



Ada seteng2 pengunjung lupa kot yg penulis gi Sheffield Sabtu lalu utk pertandingan Nasyid Extravaganza (NEXT) bawah anjuran Sheffield Malaysian Society
Itu pasai laa penulis tak update/blog-hop: Sila SEDAR!! Hahaha

Having said that, penulis tetap mahu mengucapkan ribuan terima kasih atas doa2 para pengunjung!! Berkat doa2 kalian, penulis dan kumpulan telah berjaya meraih kejuaraan yg manis dalam pertandingan tersebut. Thank you all for your prayers & support!!

p/s: Vokal kami sebenarnya kureng padu, tapi kami punyai gimik persembahan dan pemalu kompang yg mantap -> itu pasal laa kami menang kot hehe

Ala kulli hal:
HAMD LILLAH RABBAL ALAMIN!!
ALLAHU AKBAR!!

22 Comments:

Blogger puteri nad said...

hua hua hua..
menang ko ihab

CONGRATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTSSSSS...

aku mengrip lagu ko seperti kebiasaannya..jangan mare..hihihi..tp modernlaa nasyid pakai tux

8:19 pm  
Blogger Ahada Aihara said...

mmg champion sungguh...
congrats nway!!!

8:29 pm  
Anonymous Anonymous said...

kalo ada record best jugak..
boleh tgk sendre paluan padu kompang dan gimik tuh..

9:21 pm  
Blogger Hazwan Hassan said...

salam there.. new fren here.

1st ly.. congratssss byk2 coz menang pertandingan nasyid tu. (kan??) hehe

i heard the song.. (RSK). personally, boleh tahan lagu tu (2nd time dgr)..

there r bounch of kak aniza punya news.. die hard fan kak aniza ekk??

4:14 am  
Anonymous Anonymous said...

hahahahahahhahahahahah

ihab merendah diri tentang kemerduan suaranya

5:37 am  
Anonymous Anonymous said...

congrats!!! hebat2! hehe..

7:06 am  
Blogger baez-kun said...

tak hairan la menang, sebab ihab ada, suaranya memang best ok jadi sila sedar.. btw motif letak entry ni kat blog kak ani? zip zas lagi hahahaha

9:10 am  
Blogger baez-kun said...

btw ada ker pertandingan nasyid se UK? tak sangka dak medic pon bergiat nasyid boley?

9:10 am  
Anonymous Anonymous said...

Wah Congrats

12:12 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

WAHHH!!! BERDUYUN RESPON KORANG!!
Huhuuu mekasih atas sokongan berterusan ini...
Aku hengat entry2 camni takde org sudi nak ngomel huhuu
:'( --> nangis terharu...

Sah sah kena jawab 1 1 ni!!

NAD:
Sila kasi email address ko ;)
Mekasih!!!

AHADA:
Alhamdulillah!!
Rezeki Tuhan nak kasi utk kitorg hehe...

YASMIN:
Ku rasa ada kontijen group London yg record, tapi tatau camne nak mintak...
Nanti kurisik2... Kalo ada boleh je ku share...
TAPI PLEASE DONT EXPECT A GRAND ENTRANCE macam CT Royal Albert ok!!
Hahaha... Cakap betul2 nih...
Simple je benarnya :P
Tapi memandangkan itu je benda yg kitorg buat dan group lain tak buat, maka aku deduce bahawasanya itulah punca kemenangan kekekeke...

HAZWAN:
Salam salam!!
Salam Muhibbah Salam Perkenalan!!
Mekasih kerana sudi melawat blogku ini ;)
Respon utk komenmu adalah:
1) Alhamdulillah! Thanx for the compliment!!
2) THANX FOR LIKING THE SONG!! Lagu yg dibubuh kat blog ni demo semata2 so lagu asal yg penuh memang lebih meriah daripada yg ni...
Memandangkan HAZWAN dah suka yg DEMO version, harap2 HAZWAN lebih suka pada versi penuhnya ;)
3) Fan NORANIZA --> Yerp!!
Die-hard --> you decide! hahahah...

FAUZAN:
Perlu ke merendah diri??
Sememangnya ini anugerah Tuhan dan tiadalah layak daku berbangga dengan nikmat yg seciput ini
Mari sama sama menginsafi diri :'(

THARIQ:
Alhamdulillah!!
Impian jadi kenyataan ok!! :P

HATA:
Sila sedar bahawasanya AKU BUKAN VOKAL UTAMA...
Dalam bernasyid AKU TAK PERNAH amik part SOLO ok, so kemenangan ini sememangnyalah bukan didasarkan pada keWUJUDan aku semata2 :P
Sebenda lagi, haruslah dikau ketahui bahawa berNASYID ini memerlukan semangat sePASUKAN...
Jadi menang kalah bergantung pada Al-Jama3ah... Bukan Nafar Wahid ok muehehehe...
(cewah2 mentang2 kita bercakap ngan Syeikh Jordan, terus pakai Jargon kui kui...)

Motif letak entry ni di blog Kak Ani??
Sila sedar tema blog ini yg berbunyi ANIZA & IHAB...
Bkan ANIZA LI-WAHDAHA...
Hahahaha...
Maka dengan ini aku tidak langsung terZIPZAS ngan statementmu itu ok :P

Wa-akhiran, benda NEXT ni baru start tahun lepas...
Benda fresh n baru lagi...
Pasai tu tak meluas kot...
Pastu plak, aku ni MEDIC ke apa ke, when it comes to MELALAK, please disregard all those factors mekasih :P

Wahhh!!
Thawil Jiddan ok komenku utk HATA!!
Hahaha...
HATA mekasih kerana sudi bersinggah walaupon ko kureng meminati Noraniza!
Sangat ku hargai kehadiranmu ;)


Last but not least, A'AN tersayang!!:
MEKASIH kerana sudi jenguk ini blog...
Dan thanx for the compliment!!
ALHAMDULILLAH!! ;)


Dahhhh!! PENAT OK MENGOMEL UTK KORG!!!

5:05 pm  
Blogger baez-kun said...

mak datok panjang nye komenan ko, aku terus duduk bersimpuh kekaguman boley?

komenan lagu ni ok

-lirik dia memang best
-melodi dia pon best, beraneka dan digabung dengan harmoni..

paling suka part ni

"amanah yang mulia umpaman pohon merendang
amanah yang mulia melambai taman kencana"

suka gak part rap itu

paling suka bak ko tarik suara boley?

dan nian paling suka part laaaaaaa belakang tu suara liza hanim lassssssst skali boley?

5:56 pm  
Blogger puteri nad said...

Ihab,
banyak dah emel address aku kat ko..sila sedar..di MSN dan di YM..malahan di YM ialah nick aku tuh dan tambah @yahoo.com sajer.. di MSN puler sile ko mouseover kan dia..akan nampak emel aku hatta aku offline...

Analisis dah diberi panjang lebar oleh abang faiz..

tp aku suka part Ooooooooooooo yg panjang2 dan yg ko cakap ya lail kot kalo aku x silap..tp suara ko masa tu dekat lapisan ke empat..

eheheheh

6:18 pm  
Anonymous Anonymous said...

aku dah jumpa.. link kat blog aku

8:24 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Ooo Nad dah bentang itu analisa dengan menyelit2 bersama HATA hehe...

Yg daku mampu ucapkan adalah:-
1) Alhamdulillah kerana telinga2mu menerimanya sebagai suatu halwa hehe

2) Terima kasih kerana menerima lagu Noraniza ini seadanya...
Sesungguhnya aku rasa hasil kreativiti terbaru Noraniza ini sangat menarik, walaupon tak bleh lawan aura Hatinya Tak Tahan hehe...

3) Yes HATA!
Liriknya amat best!!
Nanti ku buat entry baru pasal lirik dia...
Nanti sila hayati, mekasih ;)

4) HATA! Jika komenan itu amat panjang, sila baca yg bersabit ngan diri anda semata pleaseeee ;)
Tidak perlu melatah kerana kepanjangannya hahaha
Anda seharusnya sedar perilakuku yg bukan sahaja cintakan CAPS tetapi juga cintakan KOMENAN MERAPU muekekeke...

5) YASMIN MEKASIH BEBANYAK!!!
SAPEKAH YG KASI KO ITU LINK??
MEKASIH BYK2 PADA DIA!! ;)

12:01 am  
Blogger puteri nad said...

ahhaha ihab pasti ko tengok 44 kali dah kan??? jadi jom figure out how to rip...

5:22 am  
Blogger baez-kun said...

huhu sila lah buat entry pasal liriknya jikalau ko free nanti, aku suka lirik2 lagu tradisional dan aku suka mengkajinya juga bak lagu2 tradisi siti.. paling suka lirik cindai dan ya maulai boley?

2:57 pm  
Blogger puteri nad said...

oh lagu masri manis x suka kah? teringat kaset siti sahmurah yg daku beli dulu berada dirumah..

6:12 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

NAD!! Sila jelaskan sama ada anda telah meRIP atau belom...
Jika tidak ada cara, hamba sudi membantu ;)

HATA:
Sudah kumasukkan lirik beserta lagu penuh sekali...
Sila komen utk ke-2 2 lirik dan lagu...
Anda diberi hak utk kritik sehabis2nya...
Kerjasama anda sangat2 dihargai heheh ;)

NAD:
Sahmura ok...
Amboi2 sedap2 tambah ta marboothah dihujung perkataan hahahaha...
Masri manis itu basic ok NAD...
Melayu nyer pekat, tapi BASIC...
Tak unik...
Cindai sangat unik... Sampai skang berhantu itu lagu ;)

7:35 pm  
Blogger puteri nad said...

belom belom...yg video ko bertamborinkan diri dengan berios tu..aku lom dapat rip lagi..jadi sila ajar..malahan lebih mudah..sila send terussssss ihab!!!!!

tp it is better to teach a hungry man to fish rather than giving him a cooked fish.. eheheh..jadi kalo x keberatan ajar sekali juga!!!!!

hahah sahmurah ihab,kerana i beli yg cetak rompak sajor..ahah matilah dicari oleh RIM nnt..aku ada dua je album siti..tp sahmurah ler paling first..lagu masri manis le best sebab ayah aku pon suka ;-)

1:51 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Sahmura ko beli cetak rompak??
Hahahaha...
Ko jangan risau...
Aku pon sama ok!!! HAHAHAHAHA...

Tapi RIM takleh buat apa kat aku...
Sbb aku ada abg yg sangat minat sama itu CT Nur...
Dia beli segala KASET ORI...
Maka kami sekeluarga ada hak pada album2 CT ;)
Dan dengan itu kami tak menyokong LANUN SEMATA2...

Anda tetap bersalah dengan membeli CTAK ROMPAK semata2 hahahahaha...


Anyway... Nad...
Aku dah terangkan kat entry kat atas...
Kalo ko tatau camne nak pakai or download benda alah WMR tu nanti kasitau aku ;)

5:10 pm  
Blogger baez-kun said...

sahmura tetap best! masri manis menjadi igauan boley?

1:28 am  
Blogger puteri nad said...

Ahhaha...Ihab..aku tau dah guna skett...tp aku busy mencopy bende2 alah yg x spatutnyer..tp kualitinye tak best ok..haha kompelin plak..

Ahaha..alahai beli cetak rompak udahler..kecik2 takde wit malahan nak beli kaset boyband segala...ne de duit nak beli kaset artis2 wanita nie..

9:28 am  

Post a Comment

<< Home