My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

01 February 2006

~ Al Fatihah ~

Dalam kegembiraan kita menyambut kedatangan Tahun Baru Hijri ke 1427, sesetengah daripada kita menempuh seribu satu kesedihan, dan buat mereka kita panjatkan doa, mudah2an dipermudahkan perjalanan hidup mereka di dunia mahupun di akhirat

Tanggal 1 Februari 2006, pada pukul 9 pagi, nenda penulis, Hj Mahmoud Bin Hj Ahmad Yusuf Al-Kenali, telah dijemput pulang ke rahmatullah di Makkah Al Mukarramah

Sungguhpun diselubungi kesedihan serta kedukaan kerana berpisah jasad, jauh di sudut hati, kami bersyukur kerana hayat beliau berakhir di tempat yang paling mulia di muka bumi ini


~Inna Lillahi Wa Inna Ilaihi Rajiun~
~Ensya Allah, Allah Yarhamhu Wa Bi Barakatillah Sa-Yastareeh Fil Jannah~


Penulis menyeru pengunjung2 agar menyampaikan salam serta bacaan Fatihah atau Yasin sebagai hadiah, mudah2an roh beliau diberkati dan digolongkan bersama mereka2 yang dijanjikan Jannah - Amin





Dengan ini, penulis berhajat untuk berkabung seraya membekukan laman ini sekurang2nya selama 3 hari

18 Comments:

Blogger puteri nad said...

Takziah Ihab,
Insya-Allah roh Allahyarham ditempatkan bersama orang2 yg Allah redhai

Amin

7:28 pm  
Anonymous Anonymous said...

i got ur sms ihab.. tazkiah to u.. Al-Fatihah...

7:57 pm  
Blogger Irzan said...

Takziah Ihab ... aku berkongsi kesedihan ngan ko. Nak tanya, adakah nenda ko ni yg nenda yg aku jumpa masa aku ke rumah ko aritu??

8:28 pm  
Blogger Irzan said...

Btw, kita ni yg duk jauh2 dr malaysia susah kan .. flight at least 10 hrs, btw sampai dah kebumi dah.

Urgh sedih menusuk2 ok terbayang...

8:58 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Al Fatihah...
Moga rohnya bersama2 mereka yg dirahmati Allah...

Mirul...
Nenda aku ni bkan yg tu...
Yg tu belah mak...
Yg meninggal ni belah ayah...

Sebak aku call ayah aku tadi...
Biasanya dengar suara mak je tersedu...
Bila dengar suara ayah sendiri sedu rasa lebih menusuk...
... ... ...
... ...
...

Al Fatihah...

10:08 pm  
Blogger baez-kun said...

salam
ihab
diharapkan ko dapat tabah menempuhnya.. ini adalah hukum alam yang telah tertulis, segala yang hidup pasti akan kembali kepadaNya suatu hari nanti..
tabahkan kan hati, cekalkan jiwa, kentalkan semangat. moga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 bertaqwa

12:42 am  
Anonymous Anonymous said...

Takziah Ihab,
Insya-Allah roh Allahyarham ditempatkan bersama orang2 yg Allah redhai

Amin

4:22 am  
Anonymous Anonymous said...

4, 8, 15, 16, 23, 42

3:26 pm  
Blogger Che underscore Lee said...

Ihab...
Takziah..
Semoga rohnya dicucuri rahmat
Condolences to your family
Take care!

8:02 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Di sini saya nak sampaikan salam ahli keluarga di Malaysia...
Semuanya mengucapkan ribuan terima kasih dan setinggi2 penghargaan atas hadiah2 doa serta Fatihah/Yasin yg telah kalian sedekahkan buat arwah nenda saya...

Jazakumullah akthar khair!!

Thariq... Apa significance no2 tu?

N abg Izar, jazakallah akthar khair...
Please make doa for him Insya Allah!

BEST regards to ALL!

9:38 pm  
Blogger puteri nad said...

sebuah serie dalam citer lost..

10:53 pm  
Anonymous Anonymous said...

@ihab

ala, mestilah kita kena bunuh juga GAMAT atau sea cucumber tuh untuk extract bahan yang kita nak kan ( i.e gamat tu kena overheate untuk extract oil kan???)
mmg kejam, tapi dah mmg macam tu kan cara dia.

ala macam lah ihab tak bunuh aka sembelih ayam atau mana2 haiwan untuk dapatkan daging???

tapi tak tau lah yang ihab adalah vege. atau fruitarian :p *no offence*

lagi satu, dalam resarch, kitorang akan pasti kan penggunaan gamat (source aka input) adalah secara sustainable, sbb gamat nih cepat membiak. PASTIKAN TIDAK TERANCAM KEPUPUSAN!

yang nih jer yang dapat saya sampaikan.

6:50 am  
Anonymous Anonymous said...

atau Ihab mahu saya buat short course tentang Research Methodology????

7:12 am  
Blogger puteri nad said...

ahhaha fauzan bleh jer..

go fauzan go

9:09 am  
Blogger wénkt said...

Takziah Ihab,
Insya-Allah roh Allahyarham ditempatkan bersama orang2 yg Allah redhai

Amin

10:31 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Amin... Terima kasih buat Syazwan Zanini...
Sampaikan salam pada mak ayah ko...

N to FAUZAN!!
I REST MY CASE...
Tak perlu panjang2 celoteh kat sini...
Bkan aku paham pon nanti hehe...

2:54 pm  
Anonymous megatron said...

saya budak indonesia mendengar lagu melayu awal saya tak begitu suka tapi begitu denger lagu darikak noeraniza idris rasanya beda banget dengan lagu tradisional saya .sejak itu saya suka lagu melayu terutama milik kak noer aniza mungkin ini awalnya saya suka lagu melayu keereen abiiizzz nuansa etniknya

6:33 am  
Anonymous megatron said...

emang saya belum pernah tengo klipnya tapi lagunya emang sendu banget kalo ada yang tau kasih donk linknya biar ku bisa download videonnya kak aniza sebelumnya terimakasih

6:37 am  

Post a Comment

<< Home