My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

04 June 2006

~Hantaran Hati~

The other day, in SawoMatang.cjb.net, we were talking about Noraniza's latest feature in Lenggok :: Bob AF2 :: her duet partner for the new version of Tandang Bermadah

Then, one of our member & A-N-I's loyal visitor, Hazlyn quoted:
"Sama la...minat Bob since kat AF2.
Bg je la lagu apa2 pun, dia boleh nyanyi.
Ihab ada lagu Hantaran Hati?
Share kat sini boleh?
Belum pernah dengar lg lagu tu
. "


Because Bob will now be Noraniza's 2nd half in Tandang Bermadah, we proudly present to you:

~HANTARAN HATI~
Bob AF2 & Rosiah Chik




"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Hasrat jiwa kini
Mesra nyata
Terciptalah cinta
Bahagia satu rasa

Ingin ku tempah sebunga emas kuning warna
Sinarnya lunas
Tangkai bertingkah buatan kemas hasil cipta
Orang yang bernas

Mari mengupah si bunga perak
Putih bersinar cahaya semarak
Berkuntum-kuntum tersusun letak
Hasil kerja yang bijak

(Korus)
Bunga-bunga emas serta perak
Penuh janji murni dua hati
Bunga-bunga emas serta perak
Teguh bakti damai satu hati

Indahnya gubahan bunga-bunga
Warna emas perak jadi tanda
Hasrat jiwa kini mesra nyata
Terciptalah cinta bahagia satu rasa

Bunga emas sudi rangkaikan telus mata
Tiada sempadan
Indah dari bintang kerdipan rengkuhan jiwa
Rakan dan lawan

Bunga perak suntingan budi
Sekali pandang bertambah seri
Alah permata intan baiduri
Tentulah ramai yang jatuh hati

(Ulang korus)

Indahnya gubahan bunga-bunga
Warna emas perak jadi tanda
Hasrat jiwa kini mesra nyata
Terciptalah cinta bahagia satu rasa

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Exclusive, in A-N-I !!

20 Comments:

Blogger Unknown said...

ahahah~ ihab sila ambil perhatian aku dah lama beli album bob ini ok~ maka jua aku dah naik muak dengan lagu hantaran hati... tak tahu kenapa. maka album bob ni dah lame tenggelam dengan album qasidah mawi dan transkripsi siti yang sedang berada dalam top list aku.... haha~

owh... pengomel pertama lagikah?

6:47 am  
Blogger Unknown said...

berbalik kepada isu bob duet ngan kak ani, harapnya ada keserasian antara vokal kak ani dan bob.... huhu~ teringat ade sorang artis tu sebok kate takleh duet ngan mawi pasal suara dia tak matching dengan mawi padahal aku kenal pun tak ngan artis pompuan tu!!! wahaha! booo kat dia, booo kat dia! menumpang ok~

melepaskan geram bley

6:52 am  
Blogger puteri nad said...

sapa orang yg mengata suara dia x matching mawi tu..sila beritahu aku..sila sila sila beritahu aku siapa okie?? aku nak tau~~

anyway,suara pokcik ni memang sedap (tp Ihab suara ko tetap mengatasi dia la kan) ahahah..aku mempersoalkan personalitinye sajer..tp mebbela kan tu inborn..maka x dapat tukar..

hmmm..walo bagaimanapun lagu2 sebegini aku hanya akan mendownload tanpa membeli ori (errr,aku beli cd omputih dan nasyeed jer ori..ahaha--kecuali album terbaru inteam yg dibawakan khas oleh zaki..hahaha)

7:36 am  
Blogger Unknown said...

Hazlyn... haha~ hambek halau hak huruf h haje... huahahha~

*adeh aku gelak tak tertahankan!

oit nad! ko balik malaysia nanti sila beli ok album intem itu... lain kali senyap2 dah le... hehe~

11:03 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Wahahaha...
Meriah2 bagus bagus ;)
Paling seronok sbb LYN ngomel panjang kat sini!!
Walaupon takleh lawan kepjgan PM kat SawoMatang hahaa...

LYN
PM kat SawoMatang nanti malam ni Insya Allah Ihab jawab ek?
Ptg ni nak kuar gi study kat Taman - waktu summer la katakan hehe...
Malam nanti balik bleh komen2 ;)

Tp Ihab sendiri tak sedar hakikat HHH tu Lyn!!
Hahaha Ihab main tulis je... Maka tetiba Lyn suka...
Adakah ini BUKTI YG LEBIH UTAMA utk keCHEMISTRYan kita??!!
Hahahahaha... --> Hanya Lyn dan aku je yg paham... Korg2 yg lain terpempan terlopong je la yer hehehe...

Tapi yerp... Suara Bob mmg dari dulu Ihab suka...
Tu yg teruja betul bila diorg kata nak ganti Dayang ngan Bob...
BEST!! Takpe... Dayang suara mantap bila2 masa ada je org nak amik nyanyi...
Bob ni susah skit... So kalo dah Kak Ani sendiri yg amik, kira ada laa gak lagu lain yg Ihab nak dengar kes kes...

Lyn kalo takleh donlod gak, nanti Ihab hantar kat SawoMatang...
Nak ke??!!


NADHRAH
Muehehe... Aku pasrah je...
Sbb lagu2 dalam album Bob ni, hanya lagu Hantaran Hati ngan Cinta Seorg Teman je yg aku suka...
Yg lain langsung aku tak dengar :P
Dengar sekali 2 terus mamo dengar dah hehe...

Pendek kata... Kalo Bob nak nama dia terpahat kat hati aku ni, usaha dia ngan buat lagu2 moden ni sangat laa takkan membuahkan hasil :P
Aku hanya suka style Irama Malaysia dia...
Irama Pop segala ni dah banyak artis yg gempak2 bleh nyanyi cam Anuar Zain, Hazami etc...
So, pada aku, kalo dia khususkan kat Irama Mesia lagi bagus bdak ni ;)
Tapi berapa banyak je artis yg sanggup buat camtu... Market kurang laa katakan...
Hanya Kak Ani jua yg tegar dari dulu sampai sekarang...
IDOP KAK ANI!! Yeehaaa hehe...


& lastly my lovely ZAKI
Sampai 3 komen dari ko sorg je ni ha!!
Hebat azam ko! Hahaha...

Tapi aku tumpang gembira je sebab ko kata album yg 1st dalam ranking Carta Hit SZakiF adalah album Berzanji Asmawi Ani haha...
Gempar!! Tambah2 barakah temponade membrane ko ok mueheheh --> dalam erti kata bahasa org2 awam, gegendang telinga ko :D

Aku pon tak suka sangat album Bob ni secara keseluruhan.. Aku dah komen kat Nadhrah...

Cuma kat sini aku nak join ko Booo si artis yg kata suara dia tak matching ngan Mawi...
HAPA CITER??!! HENGAT DIVAAAA SANGAT KE SAMPAI NAK CLAIM CAMTU??!!
Hak enen... CAM BAGUSSSS :P
(Harap2 laa artis tu bkan Kak Ani sendiri hahaha)

Tapi sape2 yg claim suara dia tak matching suara Mawi, mmg menunjukkan dia rendah diri...
Sbb suara dia takleh disetarakan ngan suara Asmawi Ani!! --> betul kan ni nama dia?? Ke aku main bantai je ni haha...

Pape... IDOP MAWI!!

11:53 am  
Blogger puteri nad said...

Iyerlah HIHAB...
HIHAB study kat taman bunga mana ari nie? wah ..romantiknye ko..sampai ke taman bunga ko gi stadi..hehehhehe

2:33 pm  
Blogger Irzan said...

Salam..

1) Rosiah chik hidup lagi ke? Waseh waseh (whatever d hell does that mean hahhaa)

2) Bob suara gemilang, tapi tak patut nyanyi lagu tradisional sajor.

3) Which brings to my third point, apakah perlu dengar lagu tradisional?!? Hahahaha... Nenek aku punnn tak dengar lagu2 tradisional wehhh...

Tapi takpelah hak individu kan. Tapi dah nama pun ruangan komen so aku ada hak la nak suarakan "komen" aku dari pendapat peribadi!

WASEH WASEH!!!

3:51 pm  
Blogger DaRk AnGeL said...

ohh... hhmmm... eerrr....
tumpang lalu jer ni...
tak dpt nak tgkp pape lagu..
but nice for you to put the song lyrics here...

4:43 pm  
Blogger puteri nad said...

Hehehe Lyn,hai,anyway kita x penah bekenalan lagik sebab Hihab x pekenalkan~babab skett!

Ntah dgn minah2 salleh yg x bertudung tu..bley ke ko [ ] Hihab oit?

9:06 pm  
Blogger Audy said...

komen satu mirul tuh sgt dasyat...kesian rosiah chik....

2:18 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

oohh.. hai lynn jugak?

3:43 am  
Blogger Unknown said...

ALLAHYARHAMAH ROSIAH CHIK ok~ sila sedar lagu duet ngan bob ni adalah lagu terakhir yang sempat dirakamnya sebelum dijemput bertemu Ilahi... Al-Fatihah...

4:48 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

nama ku - shifa.
jemput masuk my blog...

10:19 am  
Blogger Unknown said...

ala nak view profile hazlyn takleh.. so camne nak bace blog hazlyn??? argh!

12:42 pm  
Blogger Unknown said...

menjawab komenan ihab..

Cuma kat sini aku nak join ko Booo si artis yg kata suara dia tak matching ngan Mawi...
yang lain juga sila BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO artis itu.... marah bley~

HAPA CITER??!! HENGAT DIVAAAA SANGAT KE SAMPAI NAK CLAIM CAMTU??!!
ahahahah~ ihab dah marah aku takleh nak kate ape la...:D

Hak enen... CAM BAGUSSSS :P
(Harap2 laa artis tu bkan Kak Ani sendiri hahaha)

exactly bukan kat ani... jangan takut.. artis seberang ok~

Tapi sape2 yg claim suara dia tak matching suara Mawi, mmg menunjukkan dia rendah diri...
Sbb suara dia takleh disetarakan ngan suara Asmawi Ani!! --> betul kan ni nama dia?? Ke aku main bantai je ni haha...

yups! Asmawi Ani aka Asmaworld Ina

Pape... IDOP MAWI!!
GO MAWI GO!!!

4:10 pm  
Blogger DaRk AnGeL said...

oh peminat mawi pun ada sini gak?
hmmm....
balik kuantan hari tuh pasang mawi semata~ muak lah pulak..
maka kene neutralkan blk dgn lagu2 grunge~ muehehehe..
hmm.. tak update ker?

5:18 am  
Blogger Unknown said...

peminat mawi ade di mana2 jua~ ehehehe~
mende yang selalu didedahkan, memang la muak. kita kan manusia. tak pernah puas. tak gitu?

9:03 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

ha ah lar zaki yer..
tapi ihab ni tak pernah muak dgn kak ani nyer...

6:03 pm  
Blogger puteri nad said...

Astaghfirullah,
Aunty Rosiah Chik ni da meninggal..Innalillahi wa inna ilaihi rojiun..serius tatau

6:49 pm  
Blogger Unknown said...

oh ye ke hazlyn.... ohoho.... ingatkan ade blog... takpe2... lain kali singgah blog saye juge ok.. salam perkenalan...

10:55 am  

Post a Comment

<< Home