My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

18 May 2006

~Dikir GUBU~

The date is approaching us!!
Soon enough, our awaiting will be fulfilled!
And so to spice things up, we present to you the lyrics ~
Comment as you may!! This is for A-N-I & GUBU!!

You should be able to guess which song was made in corcondance with the release of the album... Then again, do EXPECT the UNEXPECTED - coz I'm simply being Mohammad Ihab Ismail haha

p/s: The lyric is not as direct as it seems
Like I said, EXPECT the UNEXPECTED ;)



~Dikir GUBU~


Indah Dikau Katakan Indah
Putih Usah Dikata Hitam
Dari-Nya Dia Kita Mendatang
Pada-Nya Jua Kita Kan Pulang
.... ..... ..... ..... ...


Bermohon Sembah Sembah Berhajat
Hajat Terpateri di GUBU nan Puri
Puteri Nadhrah Imbas Berempat
Turun Menyeri Serata Negeri

Bermohon Sembah Sembah Berhajat
Hajat Berasal Kayangan Puri
Tuan Puteri (Nadhrah) Imbas Berempat
Turun Bermalam Serata Negeri



Ooo...Sungguh Ku Peri A-N-I Ku Sandang
Julang Berhajat Merai Kak Ani
Namun Puteri Tak Henti Bertandang
Tunjang Semangatku Ke Hari Ini

Malam Mengemping Siang pun Berlabuh
Datang Gemalai Melayar Laman
Kunjung Berdamping Tak Pernah Ampuh
Buat A-N-I yang Pinta Berteman
... .... .... .... ...



Di A-N-I Bermula Semua
Termeterai Kasih oh Di Jiwa
Dan Di Semai Cinta yang Di Bawa
Nan Melambai Moga Ke Hari Tua


Mari Thariq Mari Hata
(Mari Adik Mari Abang)
Dayang Yasmin & Ahada
(Kecil Besar Tua Muda)
Khaliq Syafiq Zaki juga
(Mari Sama Kasih Sayang)
Ozah Hazlyn pun tak lupa
(Moga Hidup Kan Bahagia)

Mirul Syazwan Kadang Ada
(Walau Jauh Walau Dekat)
Abang Izar Fauzan Nasa
(Sama Sama Muafakat)
Ismat Zharif Joey pula
Kawan-kawan Lama...
Kembali Semula

... .... .... .... ...


Dengarlah Abang
Cik Adik pun kalo nak dengar gak - meh-lah oi
Tak larat aku nak sebut nama satu satu oi



Kalau Camtu
Jom la Ramai Ramai
Kita BerGUBU Sama Sama
Amacam?? Boleh tak??
Canteeeeeekkkkkk



Debaran Menanti Kelahiran LENGGOK NORANIZA IDRIS
~ 27 Mei 2006 ~

29 Comments:

Blogger toriq said...

waaa~~ apsal aku asyik first jer kat blog ko?? hahahha... nak baca lirik sat~~

5:01 am  
Blogger toriq said...

waaaa... bestnyer... tak sabar nak dengar ok... banyak nyer nama org.. hahahhaha...

yg tulisan italic kat bawah tuh lirik jugak ker??

*demand kat ihab suruh dia keluarkan single dia dulu sebelum kak ani..

5:05 am  
Blogger Unknown said...

Khaliq Syafiq Zaki juga
(Mari Sama Kasih Sayang)

wah!!! kena habaq satu UIA ni!!!

blog ni je yang aku sanggup bace pasal ade nama aku bley?

10:35 am  
Blogger Unknown said...

i mean kat atas pasal kesibukan dalam persiapan kenduri, maka aku takleh nak bace blog korang sangat ok~ sila faham~ :D

10:36 am  
Blogger baez-kun said...

ni hentak meja
apsal nama nad sajor menonjol?
apsal apsal???????
hentak ihab dengan tibial tuberosity ku

6:07 pm  
Anonymous Anonymous said...

yeay yeay yeay yeay
ihabbbbbbbbbbb..
kluarkan la lagu ni dulu..please please please
cepat la ihab~~

abang faiz..apsal x boley nama nad menonjol??

6:22 pm  
Blogger puteri nad said...

yg tadik adalah miss nurnadhrah yg excited sampai luper tulis nama :D

6:23 pm  
Blogger Irzan said...

Salam...

Sangat EXCITED WEHH!!! Aku dah lama tunggu keluar entry ni, tup2 nama nad yang keluar terpampan dengan jelas? Patut nama presiden ok! Presiden!!! Lol *support abg faiz dr belakang*

:)) <-- kalau type kat YM akan keluar icon gelak yg sangat comel

sigh aku dah register liveupdate tapi still xleh comment first jugak, anyways,

KENAPA NAMA AKU DENGAN SYAZWAN DEKAT-DEKAT!!!!! Tak puas hati nih! tak puas hati! kenapa tak nama aku dan abg faiz ke? aku dan nad ke (memandangkan aku dan nad dekat2 fizikal hahaha) aku dengan KO ke? aku ngan szakif ke?

Maybe ko nak katakan jauh di mata dekat di hati kan?

Tapi masalahnya KO lagi dekat ngan aku DI HATI! Aper cite wehhh!!!!

9:46 pm  
Blogger puteri nad said...

HEM MIRUL..
NAK GUNA URUF BESAR TANDA RESPEK KAT IHAB DISAMPING TU NAK MEMPROTES PADA KO..YG MEMPERSOALKAN KE-AULA-AN AKU KAT SINI..

HEHEHEHE..

GO IHAB GOOOOOOOO

10:16 pm  
Blogger wénkt said...

wah wah mirul... zalim betul..

oklaa.. mirul lagi dekat dgn ihab di hati.. apalah sangat wan ni..

*mengundur diri*

8:58 pm  
Blogger wénkt said...

aku pun dapat rasa aku dah semakin jauh dgn miruL.. dari segi fizikal dan hati.. ntah mengapa..

tak per la, masa menentukan segalanya

btw, siot ko mirul

9:01 pm  
Blogger toriq said...

eh, miruL dan wan sedang berdrama di sini~ hahaha..

1:22 am  
Anonymous Anonymous said...

Huhuhuhu....im not counted in the song....

sedeyyyyyy.....adakah keahlianku telah dibatalkan????

catch u later

Kim salam kepada
semua ahli GUBU

4:32 am  
Blogger Unknown said...

ala... kesiannye kat pojan senior ku... sangat kasihan.. ihab sila berbuat sesuatu... (tak nak rr nanti pojan fikir ape plak kat aku pasal dia yang kenalkan GUBU kat aku but at last name dia yang takde)

5:55 am  
Blogger wénkt said...

ahaks.. kantoi erk thariq?

eh, ada je nama Fauzan tU... Abang Izar Fauzan Nasa
(Sama Sama Muafakat)

tu fauzan baca sambil tak muafakat la tu.. ishhh

8:06 am  
Blogger Unknown said...

ha'ah laaa.. ade name pojan.... aku tertipu...

10:52 am  
Anonymous Anonymous said...

Hohoho...saje2 tompang lalu...rindu siot tak berbloghop ni,waa....

Khaliq Syafiq Zaki juga
(Mari Sama Kasih Sayang)


Adekah itu nama aku atau nama orang lain? kalu nama aku, beta sangat terharu...waaaaaa...terharu siot, dilistkan dlm GUBU...waaaa....
Tapi tertanya - tanya, kenapa nama Nad berada di perenggan yang kedua dan ketiga?

catch you all later ok!!!!
See ya...
take care...
Cheers

10:59 am  
Blogger puteri nad said...

fauzan kene pake spek tebal..
tp syoknyer i x payah cari nama i jauh2..LOL

hihihihihi (matila akan dibambu ihab nnt)

1:37 pm  
Anonymous Anonymous said...

err.... assalamulaikum?
tumpang lalu... sebab nak kejar rama2.. sgt comel rama2 nih! ralit boley?
take care!
-LF@DA-

5:01 pm  
Blogger Audy said...

kalau dah org pantun tu, sampai ke sudah bermadah gurindam, teruskan usaha memertabatkan bahasa ibunda...

4:22 am  
Anonymous Anonymous said...

aik.. mana komenanku.. nway, cepatlah lagu nih kuar~

1:06 pm  
Blogger baez-kun said...

matila ihab melupakan fauzan ok sila sedar

1:12 pm  
Blogger toriq said...

hata.. ader la nama pojan~

4:31 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam salammmm!!!
MERIAH NIIIII JANGAN TATAU!!!
LOST AKU OK LOSTTTT!!
Hahahaha...

Tp sebab ni pasal lagu yg ku reka liriknya, ku baca jua satu persatu...


THARIQ
Yg Italic tu maksudnya ada macam2...
Ada yg sekadar utk bacaan buat pemahaman ie. dalam lagu aku tak sebut pon words tu...
Ada juga yg maksudnya 'aku takleh tukar lirik' sbb dalam minus one suara tu ada bersama haha...
All in all, aku try make sense of every single words... Maka aku bertanya padamu:
MAKE SENSE TAK LIRIK ITU?? ;)

Dan juga demandmu amat sukar utk ku tunai...
Sbb sangat lah dekat dah tarikh 27 itu... Sabo je laaa :D


ZAKI
Malahan sila maklum...
Nama2 yg tertera tu sumernya org2 yg lawat blog ini atau paling tidak link ke blog mereka wujud dalam blog A-N-I...
Kan aku dah cakap... Lagu ni bkan 100% GUBU jua hehehe...
Motif abg Nasa, Joey Zharif sumer berGUBU??


HATA
Ya kasih HATA bleh tak jangan jealous tak bertempat hahaha...
Malahan nama Nadhrah saja yg sesuai aku nak bubuh kat situ...
Sila laa...
Takkan aku nak tulis PUTERI HATA IMBAS BEREMPAT kot??!!
SILA JAWABBBB!!! JAWABBBB!!!
Hahahahaha...


MIRUL
Perletakan nama2 tu takde kena mengena antara hidup ataupon mati...
Sekadar nak sedapkan bunyi & senang sebut masa nyanyi ok...
Contoh dalam pantun tu ku garap kerat pertama pembayangnya ngan nama THARIQ di susuli nama SYAFIQ...
Nama YASMIN disusuli HAZLYN...
Nama SYAZWAN disusuli FAUZAN...
Kena lak time tu aku terasa nak bubuh nama ko before nama Wan... So begitulah...
Like i said, takde kena mengena ngan yg idop atau dah mati hehe...


WAN
Apo keno la ko asyik berdrama tak sudah kebelakangan ni??!!
Apa ko buat kat Wan, wahai Mirul??


FAUZAN
Sila tarik balik statement -> ditujukan jua buat Hata...


LF@DA
Welcome!! Lambat laa LF@DA datang... Dah takde nama dalam lirik hehe...


RIZAL
Tu la kisahnyer :D Malahan namamu ku tak bubuh yg sebetulnya!! HABIS LAA!!! SPOILLLL


& lastly NADHRAH
Hehehe... Tatau nak kata apa...
Ko jua yg setia berEXCITED serba serbi dalam segala perkara di A-N-I...
Selayaknya ternobat menjadi RATU ok!! hahaha..
Sayangnye takde lagu Kak Ani yg bertajuk DIKIR RATU...
Kalo tak sah sah ku buat jua satu lagi lagu ni hahahaha...

4:39 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahaha,
Ihab..series aku x saba mo dengar..jgn la ko persoalkan segala yg terkucil ke haper..kerana siyesli aku tara kisah itu sumer..aku nak dengar jua..

Owh nnt aku emel kak ani suh wat lagu pasal Ratu plak..demi nak suh ko nyanyi lagik~

8:04 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Dah bleh dengar...
Maka sila criticize...
Thank you!! ;)

11:38 pm  
Anonymous Anonymous said...

wah....tepuk - tepuk.....

besh!!!besh!!! besh la ihab lagu dikir GUBU ni....

cayok!cayok!
well done Ihab!!!!!

10:57 am  
Anonymous Anonymous said...

Ya ampunnnn!!!!

GILE BABENG ok ko punya lagu!!! Ala2 minus one, tapi sangat GRANDE! Macam mana ko buat tu boleh ajar aku sket??

More comments kat latest entry kot..

1:13 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hahaha...
Dan aku dah puas ngomel dalam entry terbaru tu...

Thanx SYAFIQ!! MIRUL!!
love you guys!!!
:D

3:25 am  

Post a Comment

<< Home