My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

19 April 2006

Milano


Arrived in Bergamo Airport early in the morning :: Headed straight for Milan City - hopefully to be re-united with the other 4 :: Reach Stazione Central and had 5 hours full of boredom! :: What else would you do when you are all alone?? Camwhore is the only answer!!


Joyfully re-united :: checked in Bristol Hotel - 4 star :: Head straight to Metro - connection Centrale FS -> Duomo :: Snap snap around Piazza del Duomo and enter Galleria Vittorio Emanuele ::


Bloody 'cekik darah' those shops in the Galleria :: Run out of the arena :: Head for Piazza della Scala :: Snap snap with Leonardo statue - familiar??


Head for the streets now :: Looking for anything attractive - seemingly none available :: Scusi, scusi!! Direction pleaseeee :: Asking for directions are just as fun as licking the gelato - ice cream!!


Nitey nite all :: The other 4 were tired, and so I hit the city on my own :: Alone and bored, I got back to the hotel around 9pm and slept straight away after a jakuzi and a shower :: Seriously, got bored with Milan already after a day or so :: The next day - breakfast in McD and snappy snappy around 'anyaman telur' :: U can just imagine how bored we were!!


Milan?? Not as impressive, but worth a visit :: Too bad - the city is just sooo not my thing :: Shopping shopping kejadah?? Not me laa NOT ME!! Cannot la live in this city :: Quick quick!! I wanna berambosss :: Headed back for Bergamo Airport to leave Milan for Roma!!

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

YA HAZZAAAAAAAAAAAABBBBBBBB IHAAAAB!!!!
ko ape khabar??

aku terpempan tengok menda meliliti leher ko tuh??? wah
terpempan, terkesima, terkejut, oh oh oh

mana ko dapat????
pinjam kak ani punya kah???
very retro-ish

1:28 pm  
Anonymous Anonymous said...

haha faiz jgn tohmah aku kot lepas ni aku pakai ok hehehe

1:34 pm  
Blogger toriq said...

eh,

laki boleh ker pakai bende tuh ok?

daku no komen... huahuahua..

tapikan...

nak cakap YA HAZAAAAAAAAAAAAB gak...

gambar2 ko.. isk isk isk.. bergayooo nak mampus!! ko mmg camwhore terkenal ihab!! huahahua...

*tak pernah sampai milan...

5:09 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahaha..the rantai ke..masa tengok terus cakap "eh ihab beretnik kreatif..hehheheh"

tho bagi ko milan x best..tapi daripada kacamata aku nampak cam best je..lagi2 ko sbut perkataan shopping..hihihihi

2:31 am  
Blogger Irzan said...

haha terkesima jugak ok baca komen ihab pakai rantai ... adoi.. tu rantai kayu ok bukan rantai silver atau gold atau platinum ... lols... :)

mesti pinjam dari sapa-sapa (teori aku ni sapa nak bet betul ke tidak)...

wan kat sebelah ni, dia kata dia PENGSAN ok tengok gambar terbaru ihab, lantas aku kejutkan dia dari deep coma.. dengan smelling salt sajor..

Wan kata dia taknak CPR, geli katanya ... ewww.. haaha..

9:34 am  
Blogger baez-kun said...

aku tak terkesima ok
memandangkan itu tasbih kokka ok..
tasbih kokka lah yang tergantung di leher ihab sila sedar ok~~
korang jgn bersangka buruk
(fird juga tergolek melihat ihab memakai ranti segala)
hahahahahaha
khalikok aku tak impress pon ko pakai.. sebab ko memang pakai yang warna hitam tu kan
(oopsy daisy terpecah rahsia)

and milano pon bukan citarasaku~~ mamo pegi~~

6:15 pm  
Blogger puteri nad said...

haha,
on a different side,
aku teringin gi milan dan segala tempat kat itali where pizza datang..italiano pizza cam sodap jer..

tp bersabar dulu..ukraine takde cuti2 panjang giler babeng cam korang melainkan cuti summer..dimana cuti summer adalah tuk jumpa ibu ayah yg tercinta..

7:38 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Ya hahahahahaha...
Sangat teruja ok!!
Aku mmg dah agak dah kalo aku tayang gambar2 Italy aku mmg ini isu yg bakal timbul...
Sangat menarik utk diperbincangkan!!

Korg sila laa bincang bincang ok isu rantai segala ni...
Menarik ok menarik!!
Mari mariiii berbincang ilmiah setelah isu Nikah Kawin dalam entry SMS Kak Ani dulu...
Cepat...


KHALIQ
Motif ko nak terkejut??!!
Nyatakan asbab keTERKEJUTan mu...
Nyatakan nyatakan!!!


THARIQ
Yaa apa pendapat mu??
Jangan laa cakap no komen no komen...
Nyatakan hemat mu dalam isu ni...
Kalo ko tanya aku, JENG JENG JENG...

AKU KATA TAKLEH!!!
Muehehehehe...


NAD
SUMPAH WALLAH NADDDDD MILAN BOSAN BABENGGGG!!!!
Pada ko habis duit gi Milan baik ok datang London ok lawat aku!!!
Hahahaha...
Toksah kuar duit beli Pizza ok sebab aku janji nak belanja...
Maka BOYCOT MILAN!!! Datang LONDON!!! YEAHHHHH!!!
Hahahaha...


MIRUL
Ni satu lagi... TAK PAHAM OK TAK PAHAMMMM...
Kenapa TERKESIMA ngan subjek AKU PAKAI RANTAI??
Sila maklumkan wahai kawan2...

Tapi MIRUL teori ko sangat SALAH DAN SALAH DAN SALAHHHH!!! Hahahaha...

Motif WAN nak pengsan??
Sewajibnya dia tgk diri dia kat cermin terus coma lagi logik ok!!
Hahahaha...


ANON
SHUT UP!!!


& again lastly buat yg tercayang HATA
Yeayyyyy HATA sorg je ok yg tak TERKESIMA jadah tengok gambar aku...
Cayangggg HATA!! Hehehe...

Tapi sangat betul HATA!! MILAN NOTHING!!!
Dengar cakap aku dalam poskad tu...
SAY NO TO MILAN but YES TO LONDON!!!
Welcome welcome hahaha...

9:15 pm  
Blogger puteri nad said...

Hahahah yeay yeay yeay
statement blanja dah kluar banyak kali da niiii..sangat mengujakan,,

okie nnt organize trip to LONDON..

Ihab sila jgn sayang abang faiz!!!

9:55 pm  
Blogger baez-kun said...

benar sila cayang aku
malahan sila tak cayang nad boley
matila nad jeles hahaha
kita dalam dunia ni tak boley sangka buruk ok~~ huhu

malahan nak ikut trip nad ke london~~

10:53 pm  
Blogger puteri nad said...

sangka buruk dalam aper ok? sila nyatakan dgn jitu dan jangan mengeluarkan statement ibarat bersembunyi di balik langsir..

marilah..masa daku 5th year..

1:13 pm  
Blogger Irzan said...

Sebenarnya aku tak terkejut pun, saja je buat action lebey2..

hehe..

IHAB!! Motif ko nak belanja nad walhal time aku pegi umah ko tak penah nak belanja pon!?!?!

EWWWWWWWWWWWWW!!!!!

10:09 pm  
Blogger toriq said...

miruL? adakah itu lawak?

anyway ihab... nak pdgn aku heh? aku bukanlah ulamak ker apa nak jatuhkan fatwa.. tapi, nih apa yang aku belajar jer lah yer..

aku rasa haram hukumnya bagi lelaki memakai rantai.. tapi tak tahu sejauh mana kebenarannya.. dan aku pula takder pulak rujukan dari mana aku ambil hukum nih.. just belajar from ustazah2 kat sek menengah jer.. so, tak boleh pakai jua~~ hehe.. kalo aku jumpa fatwa ulamak2 terkenal ker lepas nih, akan ku post kan di sinih..

lagi satu, ko sendiri kata TAKLEH, tapi, kenapa ko masih pakai?

hauauhua...

salam,
toriq

11:53 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Yaaa Thariq dah bersuara!!
Mekasih Thariq...
Kita perlukan perbincangan seperti ini ok!! Baru minda terbuka haha...
Dengan ini aku lantik Thariq sebagai Naqib A-N-I!! :D
Kerna dulu dalam isu talak cerai, dia jua yg memulakan hujah :D

Jadi Naqib, nanti aku jawab soalan ko...

Memula NAD
Apa ni NAD tak kasi aku cayang Hata!!
Maka ko telah jatuh ranking Puteri semula kerana cuba jadi batu api mengurangkan kacih cayangku pada pengunjung2 A-N-I!!
Hahahahaha...

Hey NAD... When I give my words, I stick to them...
Inilah Mohammad Ihab yg sebenar...
Maka sila usah percaya pada dakyah2 karut marut yg digembar gembur insan2 yg claim kononnya kenal Mohammad Ihab tapi yg dikenali hanya riak permukaan tanpa menyelam jauh ke dasar...
Wahhhh hebat tak ayat aku??
Hahaha...

Same case cam Kak Ani ok... Masyarakat kata itu ini, tapi diorg kenal permukaan je, tapi judgemental cam babeng pada Kak Ani...
Sian Kak Ani ku...
Terus menyokong Noraniza muehehehe...


HATA
Sila sila ke London!! Aku menanti tangan terbuka :D


MIRUL
Sekali lagi ko irrelevant ok!!
Malah ko harus sedar ko jejak ke rumah aku semata2 utk tido ke hapa...
Duduk setakat transit, harap aku layan cam anak raja...
APA CERRRR hahahahaa...
Lain kali datang tido bermalam2 ngan aku...
Baru aku layan habis2an :D
Sekian mekasih ;)


and lastly THARIQ
Hehehe... Aku rasa benda ni tak guna aku tegakkan benang yg basah...
Perkara pokoknya, aku dah buat...
Dan aku buat atas perasaan nak buat dan tak dilandas pada mana2 anasir atau apa2...
Yg nak kata salah, dipersilakan...
Yg nak backing, takyah pon takpe...

Then again Thariq... Kita sumer pon manusia, betul tak??
Bkan ni je perkara yg aku tahu TAKLEH buat... Malah banyak perkara lain dalam hidup yg aku tau TAKLEH buat...
But still, aku buat... Kenapa??
Jawapannya maybe sebab aku manusia :D

Manusia nih ada macam2 jenis...
Yg BUAT apa yg tahu TAKLEH buat...
Malah ada juga yg TAK BUAT apa yg dia tahu KENA buat...
(jeng jeng jeng... clue clie utk mendakwah Thariq :: u know what i meant Thariq, dont u :D --> skill serampang dua mata)

Ala kulli hal... Jazakumullah akthar khair pada yg concern...
Malah kena concern dan NYATAKAN keCONCERNan anda...
Apatah lagi kalo perkara tu berlaku pada sahabat rapat anda...
Jgn kerana konon nak menjaga silaturrahim... Kita senyap mulut tak kata apa...

So thanx kepada yg menegur!!
Damage done though :(

3:16 pm  
Blogger Irzan said...

Haha.. tergelak baca komen lawan balas ihab dan toriq, dan aku sebenarnya penuh anxious nak baca komen balas ihab pasal pakai rantai.

APAKAH??? SENANG JE JAWAPANNYA? Sebab kita MANUSIA?!?!

Malah aku JUGA manusia, dan ko hentam aku habis-habisan tang dye rambut tu?! WAH WAH WAH!!!

Hehe.. jangan nak sebut pakai rantai TAK PERMEANENT dan dye rambut itu PERMEANENT. IRRELEVANT OK!

Toriq: Lawak apakah? Tak faham langsung ok. Bila aku buat lawak? Ada ke aku buat lawak? Yang Wan buat CPR tu ke? Sorry ek cam blur sikit .. hoho..

1:02 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Haa Mirul nak start la tu berZIPZAS...
Berani sangat ni apsal??
Kang aku bedal lagi, tak tahan kang...
Akuuuu gak kena pujuk hahaha...

OK skit je statement sbg aroma ZipZas awal2an...

Ko kena paham ok...
Isu aku: AKU MENGAKU SALAH...
Isu ko: TAK PERNAH NAK NGAKU SALAH...

Haa JAWAB DIK JAWABB!!!
Hahahaha...

11:08 pm  
Blogger Irzan said...

Salam...

mUahhahahahah kalau dah start tu memang tak boleh STOP!

Once you start you cannot STOP ok!! muahaha..

Ihab, macam mana aku NAK mengaku salah kalau aku YAQIINUL SODIQAN mechanism bleach tu tak haram???

Macam mana aku nak cakap benda tu SALAH sedangkan ianya TAK SALAH?

Jawab dik jawabbbb!!!!! *tengah gelak gile hanjeng nih*

3:30 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Haiyoooo...
Pokoknya bkan GUNA BLEACH tu SALAH ke TIDAK...

Pokok persoalan adalaha TUKAR COLOUR RAMBUT tu SALAH ke TIDAK...


Amik contoh Robin Hood...
Dia nak tolong org miskin TAK SALAH...
Tapi dia mencuri tu SALAH kan??
Kan kan kan??!!

Haa maka aku dah jawab...

Pokok pangkalnya isu PERBUATAN dan NATIJAH akhir...
Bkan kaifiyat mencapai NATIJAH akhir...

So ko jawab soalan aku plak...
Tukar colour rambut tu SALAH KE TAK??!!
Ada 2 je jawapan utk ko pilih...
;)

9:41 pm  
Blogger Irzan said...

salam...

robin hood kisahnya "matlamat tak menghalalkan cara".

tapi kisahnya rambut aku "matlamat menghalalkan cara".

tak kisah la matlamat aku nak suka-suka ke @ nak try ok!!!

abis motif ko pakai rantai apa matlamatnya?

jawabbbbb!!!!! ;)

Jawapan aku: tukar kaler rambut TAK SALAH. sekian terima kasih muehehhehe...

5:32 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Differential Diagnosis
Memakai Rantai

Aetiology
1) Trip to Italy
2) Kuar ngan team yg gasak bergaya
3) Nak bersakan & takmo kalah muehehe

Epidimiology
Org Islam Lelaki takleh pakai rantai

Pathology
Aku tahu takleh pakai, tapi aku pakai gak
Menyebabkan banyak isu timbul bersabit benda ni
Tapi aku tetap aku, dan bila aku nak pakai, maka aku pakai

Investigation
Melihatkan jua keadaan semasa, aku tatau nak kata KENAPA PAKAI RANTAI TU jenis camtu TAKLEH?
Seorg lelaki takleh pakai pakaian pompuan...
Tapi rantai tu tak di-design utk perempuan...
Jadi KENAPA LELAKI TAKLEH PAKAI??

Management
Aku pasrah je ngan hakikat sesetgh org yg ada stand bahawa benda2 camni mmg takleh pakai...
Andai dosa perlakuan tu, maknanya berdosa la aku buat benda ni...
Aku dah PAKAI pon... Benda lepas, dah takleh turn back time...

Follow-up
Aku masih tatau apa reason di sebalik TAKLEH PAKAI RANTAI utk laki camtu...

6:05 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Jawapan utk ko:

Betul cakap ko...
Tukar colour rambut tak salah...
Aku pon pernah belajar benda ni...
Tapi dia jadi tak salah andai niat kita nak tukar tu bersebab...
Cam zaman perang dulu, supaya pakcik2 ni tak nampak tua & musuh takut...

Tapi kisahnya dunia zaman skang lain...
Apakah fungsi tukar colour rambut??
Tanya skit...
Kalo dah niat sbb TANAK COLOUR RAMBUT ASAL YG WARNA HITAM TU...
Ibarat macam diri sendiri tak SYUKUR ngan kurniaan colour HITAM rambut azali kita tu...


Pokoknya...
Pakai rantai takde fungsi...
Tukar colour pon TAKDE FUNGSI...

Aku ngaku je apa yg aku buat tu salah...
Yg ko susah sangat nak ngaku benda yg ko buat ni salah, apa cer??!!

Kembali pada ko... JAWABBBBBBBBBBB hahaa...

Yg putih tu putih... Yg hitam tu hitam...
Toksah laa tegakkan benang yg basah...
Sekian time kasih ;)

6:09 pm  

Post a Comment

<< Home