My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

05 November 2006

Kenangan Perantau


The Story of My Eid
Syawal 1427 H

From the Doorstep of
57, Stoddart House, Meadow Road
SW8 1ND, London





6 Syawal 1427 H
28 Oct 2006



My Eid officially starts :: This is a picture to capture the moment when I cherish the ordinary day as Hari Raya ::
From Left to Right :: Airel - Ihab - Wan Zul - Rizal


Eid starts at 2pm when we stepped our foot out of 57 Stoddart House to catch a District Line tube heading for Ealing Broadway :: These are us in the District Line tube ::
Tah mamat omputeh mana tah kitorg jadikan mangsa - tak penting utk dielaborate


With Kak Rash :: Petronas Representative in the UK ::
From Left to Right :: Ihab (MARA) - Rizal (PET) - Kak Nash - Wan Zul (SHELL) - Airil (JPA)


Treasuring a moment with Airil (betul ke huh aku eja nama ko ni? :P)


& Eid pose with Rizal


Paving memories into pictures
The 57 stoddart House Roomies


Eyes Met Another :: 1st encounter with another HUGE FAN of Noraniza Idris in the UK :: Joey Bloey :: The 1st Kad Raya received was from him :: Written Kak Ani Mail


Set foot in 57 Stoddart House around 9pm :: Jepp visited us


End of Day 1





INTERMISSION

Rajuk Rindu di Aidilfitri
By Noraniza Idris





MegaVaganza Eid Celebration

Within the Doorstep of
57 Stoddart House, Meadow Road,
SW8 1ND, London




7 Syawal 1427 H
29 Oct 2006



The 1st of guests to arrive ::
From Left to Right :: Joey (Bristol) - Wan Zul (King's) - Rizal (Warwick) - Ihab (King's) - Zharif (UCL)
:: Served 10 pieces of Samosa for starter :: Budget utk several others yg will be coming :: Tp Joey bertuah NGAAAPPPP semua 10 ketul nun :: ZAAAAPPPP ocay ko Joey!! Haha


Special Dedication
:: JOEY BLOEY as a HUGE FAN of Noraniza Idris ::
coz A-N-I is majorly about Kak Ani
:: Nice meeting & getting to know you Joey! Ko mmg cool abis ;) ZAAAAPPPPP ::



2nd of guests to arrive ::
From Left to Right :: Yee Leng - Alex - Poh Yin - Ihab - Andrew - Ming Syuen :: All King's Medical students except Alex & Poh Yin doing Dentistry


Jamuan mula :: Menu of the day :: Starter - Samosa :: Main Menu - Bihun Soup :: Desert - Apple Crumble & Chocolate Cake (Special thanx to Airil & WanZul for the effort!! Hand made ocay!! :: Kuih Raya + Robinson's Syrup


Some of us busy chatting


Whilst some others are just natural posers
Lebar gilos la Wan senyum :P


And the remainings of KMYS aka KYUEM :: Aku kenal tak lama junior2 ni, tapi ramah babon la diorg ;) Cool Juniors - Thanx for coming!!
:: From Left to Right :: Faris (LSE) - Rizal (Warwick) - Ihab (King's) - Joey (Bristol) - Zharif (UCL)


Celebration runs til nite :: With Airil & Simran


Simran Sekhon :: Medical colleague ::
So cool one; and she's all about rock & movies!!


& The last of guests ::
From Left to Right :: Sim & Ihab (King's) Zaril & Roslan (LSE) ::
Donno why, but Zaril ngan Roslan ni anti Kak Ani cam h*nj*ng :: Apo jo la dosa Kak Ani kat diorg?? Aku pon tak paham :P


End of Day 2


And of course, Special thanx to those who have sent me Eid greeting cards, for these cards are the essence of my Eid spirit for the year 1427 Hijri


Thank You Ever So Much to the newly arrived cards from ABG NASA, ZAKI (szakif.blogspot.com), MOHD NORISMAT SELAMAT


& of course, to the honouring cards previously received from beloved Web-Frens JOEY, YASMIN, SYAFIQ, SYIFA, HUDA, AHADA :: & Special thanx to WAN for his CAM coz without it, no pics could be displayed for this entry :: MAKACIH WAN ;)


That's all guys!!
HAPPY EID & GOD BLESS !!






Mohammad Ihab Ismail
Owner of A-N-I

14 Comments:

Blogger puteri nad said...

Ya Allah Ihab oiii
aku da mengomen dengan panjang babas kan..tetiba dia reloading page kecik ni..aku sangat kegeraman dengan blogger plak..hentak2 blogger..

Okie mari bermula dgn bismillahirrahmanirrahim..

Ihabbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbb..
aku sukanye gegamba raya ko..especially gamba ko yg berbaju itam dan bergolden thread segala..apakah nama baju itu ok? Sila ko nyatakan..

Aku bangga OK ko habis update ektiviti raya ko terlebey awal dari aku..hihi..bangganyehhhhh..tp ko tetap panda di ingatan aku ngahahaha..

lepas tu kan..x de gamba makanan ke ok? makanan masa raya dgn lebey banyaknyer..

and then,aku da update gak dah tp aku x letak gamba lagik..heheheh..
anyway aku rasa aku lom mintak maap hari raya kat ko lagik..

sori ok Ihab..aku suka mengaco ko lambang ko cepat tegeliat..hahahaha..
owh dear aku da start balik..

anyhow u roxx BRO!!!!!

Samat Ari Raya

p/s: Aku nanes ok kad aku x dapat bermegah2 di dalam blog ko..nntla kad aku no 2 sampai...pleaselah sampai...Ameen!!

Okie itu sajer..

4:29 am  
Blogger puteri nad said...

uuuu panjangnye..komenan aku da mengalahkan kepanjangan normal komenan2 ko~~ heheheheh

4:51 am  
Anonymous Anonymous said...

waahhaaa... sama cam nad.. sukanyer tgk gambar2.. best best...

ada apple crumble tuh... lazatnyer!!!!!!
samosa pun!!!!!!!! suka...

slmt hari raya... enjoylah raya walaupun berada di negara kapir... hahaha~

9:06 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

yaaaa....
byk nyuer lah ok gegembar kau..

oh macam ni rupanyer feeling raya di perantauan...

tapi aku tak dapat nak komen pepanjang cam nad sebab ada kat CC..

akn sentiasa ke mari utk tgk2 lagi dan komen2 lagi...

tapi ramai jugak lah ok abg2 kacak dlm ni... hehe ;p

7:14 am  
Blogger baez-kun said...

u said yang ko tak suka celebrate eid kat negara orang kapir
tapi aku nampak ko cam seronot sajor muahaha
malahan gambar seme ceria2 ok
maka aku merijek pernyataan ko di blog aku boley? huhuhu
sbb aku tengok gambar bahang aidilfitri itu sangat terasa
melayu campak mana2 pon tetap bersendi kan adat berpaksikan agama
erm btw selamat hari raya puasa enam, da abes ke ok

p/s: paling suka gambar ko ngan ajnabi itu (pls note ajnabi bukanlah perempuan ajnabi, ni bahasa arab mesti ko tau lantaran kefasehan ko menulis testi arab di frenster fird)~ kelihatan sgt syahdu akan warna warni bangsa~ sangat syok sgt

gambar ngan kak ani tu ko edit ek~

4:04 am  
Anonymous Anonymous said...

Huhuhu....

Di hari raya terkenang daku pada kenangan beraya di perantauan Har har har.....

Bile tgk gmbr ko ni terhengat plak aku kenangan beraya kat Haverfordwest dlu (baca:tak sambut raya, so tak de gambar raya).... Owh.... sangat sediiiiihhhhhhh ya ammatz dikala itu.....

Oh...sangat suke ok ko bergambar berlatarbelakangkan kad2 raya, termasuk kad raya aku yang "Golden Glam" katanya.....

5:45 pm  
Blogger Unknown said...

mujur saje idak kau scan dan letak kad raye aku besar2 kat blog ko ni ihab~ kalo tak, malu aku malu!!! kad aku sangat lah basic~ malah sangat murah... huhu... sampai jua akhirnya~ alhamdulillah~

10:32 am  
Blogger Unknown said...

tadi aku tengok muzik2 dan lagu RSK kompem masuk semifinal! goodluck kak ani!

10:33 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam all!!

Humang aih NurNADHRAH!!!
Memang gazet aku tgk sekali lalu ok!!
Wahhhh MOTIF mereka record di sini pada bulan gembira sebegini??!!
Panjang babeng ok ko nyer komen hahaha...
Appreciate it!!

Though I have not much to respond on...
Except that AKU DEMAND NAK TGK GAMBAR2 RAYA KO GAK!!
Tak aci la ko dah tgk gambar2 aku dulu!!
Ini tidak adil ocay!! hahaha...
Jadi cepat2 STOP DONLOD ANIME & UPLOD GEGAMBO :D

Baju itam gold tu sempena nak lawan baju itam gold SYIFA jua haha...


Dan SYIFA mmg gini je la raya di perantauan ok...
Mengidam raya di perkampungan...
Argh!!!


HATA jgn terperdaya ok ngan senyuman aku segala tu...
Ko kena paham... Bila amik gambar harus la sengih...
Hehehe... Jadi senyuman itu tidak melambangkan cerminan hatiku yg sebenar ;)
Apapon, bak kata ko yg mengZIPZAS, Raya tu hari kemenangan...
So aku berbahagia je la dengan point itu semata hehe...


Dan SYAFIQ harus ok!!
Kad2 raya korg sumer mmg still menghiasi dinding bilik aku ni haa tanda amat apresiasi ngan korg nyer usaha menceriakan Syawal aku haha...
Tapi NADHRAH apsal ingkar arahan aku utk tak hantar kad ke-2 huh? Apa cer nusyuz ni??!! Hahaha...


YASMIN ko kena amik pengajaran dari sikap NURNADHRAH
Jgn nusyuz2 hahaha... --> haa... berani la ko kata aku senang tergeliat!! Nusyuz terus aku tuduh ko walaupon ko bkan isteri aku tanda giler nyer SPEKU di hari Lebaran ni hahaha...
YASMIN aku still nak rasa KEK2 KO di MANCHESTER ok!! hehe...
Hari tu aku gi MANCHESTER tp nak lawat WanZu ajo hehe...


Dah dah... Aku nak buat benda lain lak :P
ZAKI mekasih berusaha kasitau aku...
Walaupon hakikatnya aku dah tau sejak lama dulu...
Eh?? Bkan aku pernah kasitau ke kat salah satu entry aku pasal RSK ni hehe...
Takpe takpe... Kita nantikan hari yg mendebarkan itu!!


OK la all... Tata titi tutu ;)

12:58 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

hahaha....
lagu baru nmpk?
semngt2~
tahun ni hitam gold.. tahun depan nak kaler baju sama apa pulak?
hehehehe.. purple lah~

3:49 am  
Blogger Unknown said...

ye... itu aku tahu ihab~ motif aku mention kat sini just nak bagitahu bahawa senarai semifinalist dah kuar kat muzik2.. itu sajor..

mase ko bagitahu sebelum2 ni pun, aku dah maklum pasal tu~

goodluck RSK!

aku Teka yang masuk final kategori irama malaysia:
RSK (of course)
Nafas Cahaya
Warkah Buat Laila


satu lagi tak tau~ hehe~

1:10 pm  
Blogger puteri nad said...

tahun depan nak warna pink,
demand sumer blogger's phamily pakai warna pink..ahahahahah

9:41 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

i dah penuhi tuntutan nad awal2 lar...

1:50 pm  
Anonymous Anonymous said...

salam.. cantik gambar2.. jambu2 semuanya hehe...

11:32 am  

Post a Comment

<< Home