My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

01 October 2006

Ahlan Bik Ya Ramadhan




Ahlan Bik Ya Ramadhan

Di sini bersinar seri Ramadhan
Laungan kemerduan suara Azan
Berhimpun di Baitullah sama meraikan
Ahlan Ya Ahlan Ya Ramadhan

Di sini hari ini
Setahun lalu (akan) pergi
Sanubari menanti
Resah diri (lagi)
Bertandangnya (kah) kembali
Kerahmatan Ilahi
Seagung Semurni Ramadhan ini


[Bersalam Bermaafan]
Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan
[Berdendang Sehalaman]
Alunan merdu Al-Quran
[Yang Malang Jangan Lupa]
Sadaqah Amal dihulurkan

Ramadhan Kareem - Ya Ramadhan
Kullu Am Wa-Antum Bikhair


Mari Puji Memuji
Kepada Tuhan
Titis Kasihnya Melimpah
Seluruh Alam
Mari Puji Memuji
Tuhan Yang Esa
Insafi Nikmat Diberi
Ahlan Bik (Ya) Ramadhan


Original Song:
Anugerah Aidilfitri by Siti Nurhaliza

24 Comments:

Blogger puteri nad said...

huhuuh..
as usual suara ihab sangat menggamit hati tuk menangis..

sob sob sob

4:08 pm  
Blogger Ahmad Zharif Ahmad Zahir said...

huhu...best laa plak lagu nih...esp ble lagu siti ek...wakaka! saya dah ikut nyanyi masuk nih 3 kali dah....wakaka...
best2!!

selamat berpuasa!

5:33 pm  
Blogger Ahada Aihara said...

wahh Ihab... dah but lagu baru..... nway nice song... mmg sah la bleh buat album lepas hbs study ni...

11:24 pm  
Blogger DaRk AnGeL said...

oh.. ni tak dapat nak dgr lagi lagu nih....
maka tgh menunggu dgn sabar...

4:45 am  
Blogger Unknown said...

wah!!! terus nak donlod lagu ihab yang baru!

6:29 am  
Blogger baez-kun said...

ihab
aku sangat menanges dengar lagu ni lambang tersentuh jiwaku yang otai ini muahahaha
best ok lagu ni, lagi2 lagu ct
mekasih pakai lagu ct ok

tapi satu komenan ku yang memberansangkan~
ko nye sebutan arab saaaaaaaaaaaangat faseh muahahaha lantaran bercakap bahasa arab jua bersama family katanya~

heppy ramadhan ok

btw nak ciplak lagu ni utk nasyid raya kitorang boleh?

9:24 am  
Blogger puteri nad said...

silala daku beri kebenaran bagi pihak ihab dan siti nurhaliza...

otai ke nanes dengar lagu gini?

7:17 pm  
Blogger Unknown said...

terus tertanya2 juga~ otai ke nanes dengar lagu camni~ hohoho~ nad ko dah donlod algu ni blom? boleh tak ko upload kan ke yousendit... aku nak donlod takleh la~ ihab tak balas2 pun mesej aku~ sibuk agaknye~ :D

6:23 am  
Blogger puteri nad said...

aku send ke email ko jer lah ok

6:59 pm  
Anonymous Anonymous said...

Ihab, nice song indeed... :)

Satu kemusykilan aku, adekah ko mula beralih pada Datin Siti Nurhaliza pula?

btw, Slmt berposa....

5:11 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

nak jugak nad.. nak jugak.. send kat email ku...

7:54 am  
Blogger puteri nad said...

jap ok kaksyifa

7:46 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

WAHHHH sambutan menggalakkan nyer korg oi!!
Kenapa perlu buat aku terharu di bulan Ramadhan ini??!!
Wahuhuhuu...
Mekasih atas perkembangan positive ini :D
Cayang sama korg... Hehe...


NurNadhrah
Kenapa ok ko sampai nak nanes dengar lagu ni?? :P
Tp sungguh la ko PUTERI IMBAS BEREMPAT kat sini ok...
Motif aku SENYAP TAK MELAWAT blog sendiri, tup2 ko melantik diri sebagai PERWAKILAN A-N-I memaklum balas pada sumer org!!
Hahaha.. Sgt bagus ko ok!!
Lantas rasa nak angkat ko jadi Ratu satu standard ngan Elizabeth...
Tapi sila la ko masih gadis muda ayu jelita, maka tak layak disamakan ngan Elizabeth marang perapu kubur kata mari rumah kata pergi hehe...


Zharif
Weh ko dah sampai UK kan apsal tak dengar habaq nih??!!
Meh la kita jumpa2 di Mesia Hall bleh beramah mesra Super Sr ngan Super Jr ok haha...


Ahada
Haha hey u are here!! Thanx for visiting and appreciating!!
Tp lagu tu bkan Ihab buat la...
Amik minus one lagu Raya Datin CT semata nyanyi balik style sendiri (seperti biasa) hehe...
So credits to Pak Ngah jua la ;)


Faiz
Haa kat sini pon ko menghargai keFASEHan itu tanda ko mmg kudus mulus menghargainya bkan saja2 nak amik ati tau...
Sangat aku suka... :P

Ko tau kan dulu aku ada buat lagu kawin utk kawan aku...
Ada la aku berFASEHan jua dalam lagu tu...
Motif keFASEHan itu dijadikan bahan gelak tawa mereka??
Sedih please...
Ko jua org yg memahami entiti makhraj 3arabi yg penting huhuuu..
Makasih ajalah Faiz weh hehe...

Ko nak curi lagu ni, sila la tanya Pak Ngah ngan Datin CT dulu ok...
Aku curi lagu mereka jua... Enggak ada hak gitu haha...
Tapi lirik aku ko bleh curi... SILAKAN SILAKAN!! Bikin aku bangga lirik bergema di Irbid itu nanti!! haha...


Zaki
Wahhh Zaki masih tak dapat dengar ke lagu ku???!!
Wahhhh ni kena hantar ni kat Zaki...
ZAKI meh sini email ko aku anto kat email ko...
GUBUan sumer mesti mau dengar ok ini lagu hehe...
Sempena membesarkan Ramadhan katanya :D

Nanti kasi aku email ko kat aku ok ;)


Syafiq
Mekasih Syafiq!! Korg2 sumer di sini supporter tak berbelah bagi ok...
Tak jd artis pon dah seronok dah aku, bley?? haha...
Tapi motif ko berMUSYKIL keMUSYKILan itu??
I have nothing against Datin CT ok, tapi loyalty aku tetap kat Kak Ani...
Malangnya takde minus one daripada Kak Ani yg sesuai aku nak re-gubah kasi suasana barakah Ramadhan gitu...
Pastu lirik lagu Anugerah Aidilfitri tu sangat ler tak banyak perlu ubah aku bleh masuk2 ayat baru terus tukar jadi aura Ramadhan...

Jadi sila perhatian :: Aku masih setia ngan KAK ANI terchenta hahaha...


And lastly
Syifa
By this time i guess you've heard the song rite??


Laterz guys!!

1:53 am  
Anonymous Anonymous said...

Abesh lah...baru puji skit ko dah kembang bagai nampak Ihab? Ape2pun aku and supporter2 laen akan sentiasa menyokong anda walaupun anda hanyalah back up singer sajor.. Huhuhu.....

Takkanlah tak de minus one lagu raye kak Ani yg bisa kamu re - gubah katanye?

Lepas ni plak lagu raya mana ko nak re - gubah menjadi lagu raya cheptaan ko sendirik? HUhuhu

6:30 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Muahahaha.... TU LA PASAL!!!
Hanjeng korg memuji bagai, mana tak kembang meletop aku nih haha...
Mari Puji Memuji, Kepada Tuhan --> tatau apa relevance, saja nak type hehe...

Owh ko pempaham jua la beza darjat antara Datin Siti Nurhaliza ngan Noraniza Idris...
Lagu Raya CT je byk nyer sampai layak dibuat satu album khas Anugerah Aidilfitri tu gitu...
Kak Ani nyer lagu berapa kerat je la... Apatah lagi nak ada versi Instrumental atau Minus One...
So lagu CT jua la jadi pilihan utk kerja2 re-gubah hehe...

Lagu raya tak perlu ada versi re-gubah ok...
Kerna lagu Raya dah bertimbun...
Aku re-gubah lagu Ramadhan tu sbb takde lagu Ramadhan utk aku feature gitu...
Ni baru donlod2 lagu dari Hijjaz ngan Rabbani baru ada simpanan lagu Ramadhan :D
Nak harap Kak Ani tatau la dah berjanggut si kucing2 itu pon belum tentu di kuarkan lagu Ramadah ok haha...

12:07 pm  
Anonymous Anonymous said...

terjelopok aku dgr komentar yg zip zass ko ni ihab....

yerlah...yerlah ko menang.... ko saje yg menang....malas aku, saje je bagi chance menang.....

BLUUUUEEEKKKKK!!!!~~~~

5:22 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Waaaaahhhhhhhhahahahahaha...

TAK PAHAM OK SYAFIQQQQQ...

Tang mana yg aku ZipZass itu??!! Sbb puas aku belek ni, takdok ok komen yg bertujuan menZIPZAS ko...
Motif ko over sensitive di bulan Ramadhan ni haha...

Tapi yg aku paling kelakar jua adalah TETIBA AKU DIANUGERAHKAN DENGAN KEJUARAAN!!
Hahaha... KITA BERTANDING APA OK?? Tetiba aku menang...

Tp takpe la... Aku suka menang... Jd YEAYYYY TENQIUUUU SYAFIQQQQ hahaha...

4:04 am  
Anonymous Anonymous said...

aku sensentap ok bukan sensitip...
Hahahahahaha....

BLUUUUUEEEEKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

7:40 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

SSSLLLLLLLUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP tanda mengisap balik BLUEKKK ko!!
Hahaha... EUWWWWW TAK WEHHHH?!??! Haha

10:37 pm  
Anonymous Anonymous said...

Dia pown nak tak nak kalah gak slurppp panjangnyer....

nah aku pown balas balik!!!!!


EUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW

WEKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

hamek ko!!!

1:41 am  
Anonymous Anonymous said...

panjangnyerrrrr......
hahahaha....

1:44 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

OK aku takde masa nak tekan punat lelama...
So aku kasi la ko menang 'pertandingan' ni haha...

1:18 pm  
Anonymous Anonymous said...

Hahaha.... Ihab dah pekdap.....
aku pown dah pekdap juak......
penat shopping tak abesh lagik ni.... Huuhu...
Dahhhh!!!! aku nak titon!!!! nnti lmbt bgn sahor.... Daaaa~~~~


Raye lagik 2 minggu, dah beli ke baju melayu? Huhuhu... pi carik lah kat Burton kat Oxford Street tu... HUhuhuhuhu

5:33 pm  
Blogger Unknown said...

ape aje la diorang kat atas ni.. aku gelak sorang2 je....

7:49 am  

Post a Comment

<< Home