My Photo
Name:
Location: 41 Frobisher, London, United Kingdom

07 October 2006

Eid Greetings

Today is 15th Ramadhan in the UK :: which means we have only 15 days left before Ramadhan is totally over!! :: And 15 days are short :: really really short :: We will then need to wait for another year :: full of uncertainties :: whether or not we will be able to meet the next coming Ramadhan to repent and ask for forgiveness from Lord Almighty... -sigh-

O Friend!! Let us all maximise whatever time we have for us to fully enjoy this Ramadhan :: Ramadhan Kareem :: Ramadhan Mubarak :: Taqabbalallahu minna wa minkum salihul a3mal


On another note, 15th day is kinda good!! :: Yerp, you might think that this is pathetic, but I dont care :: SERIOUSLY !! :: Coz it's my nature to being pathetic :: So why bother? Haha ::

Well, put it simple :: I guess 15th Ramadhan is a reasonable date for people to start sending Eid Greeting Cards to each other :: in conjunction with the upcoming Eidul Fitr season ::

Which brings us to my sole reason behind this very entry!!





Frankly, I always long to receive Eid Greeting Cards from people during Ramadhan :: Coz it has been our culture, hasnt it?? :: If I'm in Malaysia, I bet I'd receive a whole bunch of Eid Cards from everywhere :: Not bcoz I'm popular :: But friends always do send me Cards!! Best ok kawan2 aku hehe ::

But here in the UK, it's nearly impossible to receive one :: Their Ramadhan is not as lively as Ramadhan in Malaysia :: Let alone sending Eid Cards :: It's not their culture, i guess :: So be it... -tapi aku nak kad raya!! nanti nak gantung apa ocay masa raya kalo takde kad? dah bosan gantung ketupat huhu-


Therefore, in my effort to receive some Kad Raya Aidilfitri 2006 from other people, I have decided to make a fair deal!! :: Read on if you are interested ::


I have 8 Kad Raya in hand :: For whatever reason I brought them since MBBS1 :: But up to MBBS4 I've never used them :: So this year I want to send one back home for my family :: Which leaves me 7 extra Kad Raya with untold fate ::

Now, for the sake of WANTING TO RECEIVE some EID GREETING CARDS year 2006 :: I'm offering to send these Kad Raya to those who'd be willing to send me one of theirs!!! :: I know I have nothing much to offer, but as pathetic and desperate as I am, I seriously wish that 7 of you guys who read this entry till the end would want to 'barter' some Eid Cards with me!! Huhuhu nampak hina sangat ke aku meminta camni ?? :: Yet again, I DONT CARE!! Haha -aku nak jugak kad raya!!-


If interested, please comment on this entry with your address attached in it
And for 'barter'ing purposes, please send your Kad Raya to me ::

Mohammad Ihab Ismail
57, Stoddart House
Meadow Road
SW8 1ND
London, United Kingdom


Well then :: Hurry Up!! Waste not a single minute!!
Send Me One of your Eid Card & You'll Get One In Return!!
Offer limited to 1st 7 people agreeing to send me their Eid Cards
Please let me know of your address max. 1week before Syawal

BEST REGARDS!!

Hohohoo aku menanti kad raya penuh debaran!!
Oh ya sebelum terlupa... 3 kad bentuk ala2 segi empat sama, 4 lagi segi empat tepat...
Sila pilih bentuk kegemaran anda juga :D
Mari Menghantar Kad Raya!!!

36 Comments:

Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam all...

Sekadar pengetahuan awam...
Kad raya skang tinggal 6...
1 dah dikebas oleh:

NurNadhrah de Simferopol
Room 232, Hostel 5,
Rechnaya Street 2A,
Simferopol 95006,
Crimea, Ukraine



Cepat korg!! Aku tgh nak habiskan kad2 raya yg aku ada ni haha...
Meh cepat kasi alamat korg DENGAN PERJANJIAN korang juga akan hantar kad raya kat aku
Bunyi tak ikhlas nak hantar Kad Raya... Tp apa bleh buat ocay...
Aku mengidam Kad Raya!! Hahaha

1:33 am  
Blogger Ahada Aihara said...

salam ihab....

sebut psl kad raya ni... thn ni mmg musim smua nk kad raya ke??? nway slmt m'bls kad raya...

so now dh left 6 je la lgk...

all d' best...

4:58 am  
Anonymous Anonymous said...

Tinggal 5, dah dikebas oleh:

Mohd Syafiq Hafifi bin Mohd Sa'adom
No. 18,Lorong CP6/49,
Taman Cheras Perdana,
43200 Cheras,
Selangor Darul Ehsan


Seperti yg aku bgtau kat ko Ihab, I'm gonna send my Eid greeting soon. thanks for the address...

Happy Eid in advance...tak buat kueh raye ke? ;p

6:23 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Wahahaha Ahada!!
Bkan musim kad raya pon sebenarnya...
Tp mmg gatal nak pegang Kad Raya haha... Sbb tahun lepas pencapaian 0...
Maka tahun ni kalo takde jua, alamat mmg xde kad raya nak menghidupkan suasana raya ku haha...

Wahai Ahada... Tidakkah anda mahu menerima Kad Raya daripadaku hehehe :P


And dearest Syafiq!!!
Yeayyy tenqiu tenqiuuu!! Tenqiu for grabbing one haha...
Tapi ko tak nyatakan preference ko...
Maka ko kena bagitau ko nak yg bentuk ala2 SEGI EMPAT SAMA atau SEGI EMPAT TEPAT hehe...

Yeay!! Kini menanti kehadiran dua kad raya ke Stoddart House penuh debaran!!
THANX LAGI SYAFIQ :D

11:58 am  
Blogger puteri nad said...

hihihihi..
cian my dear ihab..
ko jgn risau ko akan mendapat banyakkkkkkkkk kad raya..

nyanyi la lagu utk kesayanganko lagi ok..heheheh

4:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Tinggal 4 dah dikebas oleh:

Dr Haji Muhammad Faez Baherin
PO Box 442
Medical School
Jordan University of Science and Technology
Irbid
22110
The Hashemite Kingdom of Jordan

Nak segitiga ok~ nak segitiga~ muahahah
kalo takde segiempat tepat la gamaknya

4:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

Preference aku? suma segi empat jer, tiga segi tak de ke? bolat ke? bojor ke? Segiempat tepat = segiempat sama ke? Hahahaha... ah tak kesah lah mane2, Syafiq tak kesah.... tapi paling bestlah kan ihab, aku nak kad raye tu biarlah besar, ade tulis "Istimewa Buat Sahabatku" siap disertakan CD lagu2 raya re-gubahan ko, bley gitu? Hahahaha..... AKU DEMAND ni ihab.... hahahahaha, bleh tak tlg dapatkan utk aku...... tahun lps masa kat UK aku dpt satu, thn ni nak collect lagik satu....bley tak ni? Hahahhaa....

Ape2pun aku tak kesah mane2, janji pemberian ko tu tulus ikhlas dari hati mu yg mulus..wah gitu....
Hahahaha.....

Senin ni aku pi postkan... tunggu lah kad raye aku melayang kat umah ko....

5:16 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Hohoyeah hohoyeah!!!
SERONOT SERONOT!!!
FAIZ dah join the club!! Yeay yeay seronot sangat2 hahaha...
Makasihhhhh!!
(bayangkan aku terlompat2 kegembiraan... NurNadhrah di larang mengimaginasi sbb for sure NurNadhrah akan exagerate dan tambah tokok bebenda yg tak patut... hahaha MENOHMAH NurNadhrah)


FAIZ
Makacih yok!! Aku menanti kad ko penuh debaran jua!!
Aku akan hantar Kad Raya panjang Segi Empat Tepat utk ko jua ;)


SYAFIQ
Wahhh kowser bdak nih ku kasi peha dia nak betis, ku kasi betis dia nak femur, ku kasi femur dia nak abdomen, ku kasi abdomen dia nak head & neck, ku kasi head & neck dia nak WHOLE BODY terus nih WAHHHH TAKUTTT OK!!!
Hahahaha...

As much as I'd like to send such SPECIAL KAD RAYA to u, UNFORTUNATELY diorg tak jual ok Eid Card kat sini...
Sumer diorg jual Kad Krismas yg berbulan2 lagi nak disambut tapi dah start jual Kadnyer...
Maka sorry morry la yer... Tak mampu den nak attach2 muzik2 segala kat kad nun haha...

Tp aku akan hantar jua kad pada ko tanda FAIR DEAL yg telah termaktub dan ku harap ko terima seadanya Kad Cabuk ku itu huhuhu...

MAKACIH SYAFIQ jua FAIZ...
Ku tunggu kad2 kome ngan penuh debaran!!!


7 initially, 4 left...
2 Segi Empat Tepat, 2 Segi Empat Sama...
Cepat cepat sapa bertuah bleh dapat satu!! Jom2 tukar2 kad raya!! hehehe...

4:00 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

haip ihab~!!!
tak sempat lah nak baca ur post ni but will be back esok okiesss...
but since i saw ur address here.. so, here's mine..

sharifah zuraiha s.m.zain,
no 7 jalan 3/6F,
bandar baru bangi,
43650 bangi,
selangor D.E.
malaysia.

take care~!

5:42 am  
Blogger puteri nad said...

yaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
akhirnya kelihatan Ihab melompat2 seperti yg always diimaginasi..hahahha..
tohmah la ok..bende yg gelak terlompat dengan rahang kelihatan

10:04 am  
Blogger Ahada Aihara said...

Ihab...

inysaAllah klu sampai kad tu adalah... hehehehheh

so kt entry balamat Ihab la kan???

so wait & see ya!!!

11:43 am  
Blogger wénkt said...

Syazwan Hilton
4 Rue Manuel
59000 Lille
FR

juga berminat. kad balasan dijamin.

2:29 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam ya salam!!
Aku kena aktif check ruang ni sbb nak pastikan korum dah cukup blom miehehe...

Tp dalam keterujaan ada banyak kemusykilan nih!!!
Tolonglah daku wahai SYIFA dan AHADA!!
Tolong kami, bantu kami, anak2 yang menagih Kad Raya haha...

Cepat2 bagitau!!
Sbb dalam deal yg dibuat... Korg kena bagi alamat korg ngan nyatakan persetujuan 'barter' Kad Raya miahaha...

So SYIFA daku perlukan persetujuan yg dikau sudi nganto kad padaku hihii (memandangkan ko tak baca entry lagi, so takut ko tatau apa fungsi menayang alamat di sini :D )

& dearest AHADA WAHHHH bunyi cam nak nganto Kad jua nih!!
Jika benar, sila berikan alamat anda kepadaku... Hohohooo...

And also SYIFA & AHADA...
Nak SEGI EMPAT SAMA ke TEPAT sila nyatakan jua!!

Hohoyeahhhh... Kad Raya dah nak habis!! Seronotnyerrrrrrrrrrrrrr :D

2:34 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Oh wahhhhh!!!
Di kala aku menaip balasan utk Syifa ngan Ahada, Wan jua telah masuk dalam deal ok!!
Hohoyeahhhhhhhh ONE MORE TO GO!!!
ONE MORE TO GO!!!

WAN ko nak bentuk apa ocay sila nyatakan ;)

THANX WAN!! Yeayyyyy meriahnya sungguh di hari ke-16 berPUASA :P

2:36 pm  
Blogger puteri nad said...

hahaha laku ok ur kad raya

3:28 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...
Muahaha tu la pasal seronot ok org nak menghidupkan suasana Ramadhan-Aidilfitri aku ;)
Mekasih sumer!!
Hengat awal2 dulu kalo takde org sudi nganto mmg PATHETIC habis la gi mintak2 kat org Kad Raya hahaha...
Nak buat camne... Kena la buat muka tebal demi nak menerima secebis aura Aidilfitri :P

Makasih lagi sumer!!
Menanti kad2 raya korg penuh debaran!! hehe

3:50 pm  
Anonymous Anonymous said...

weyyyyyyyyyyyyy... sempat ker aku nk mintak kad raya dari kau nih??? update tk CAKAP!!!!!! terpaksa aku menyeka air mata aku yg berlinangan dgn derasnyer ini!!!!

sedey ok sedey....
anyway, SEKIRANYA masih ada kad... nk satu

yasmin
294, sharoe green lane north
fulwood,
PR2 9HB lancashire
Preston

kalau dah tk sempat.. tkperlah... no rezeki nk dpt kad dari kau.. hahaha

5:26 pm  
Anonymous Anonymous said...

oh.. terlupa plak.. aku bersetuju nk barter..

5:27 pm  
Blogger puteri nad said...

ko sajor dapat kad raya ori dari aku terakhir

10:23 pm  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Wahahaha... YAHOOO!! Korum dah cukup!!!
THANX YASMIN!!! Sorry la motif aku nak prompang kat ko yg aku update blog haha...
Tetau je la... Weekend aku update, weekdays tgk2 blog korg jua hihii...
Tapi ko jgn risau ok!!
Sebab sempat aja YASMIN sempat ;)
Malah ko mengisi korum terakhir!!

Maka dengan ini, setelah saudari YASMIN menghadirkan hajat dirinya, Kad Raya di tangan dah habis utk di kasi kat org!!!

Yahooo!! Maka aku menunggu kad raya YASMIN penuh debaran!! Hahaha...

YAHOOOOOOOOOOOOOOO...
THANX YOU GUYS!!! Seronotnyer berGUBU!!
At least sbb GUBU tahun ni Raya aku akan berKAD semula miehehehe...

10:33 pm  
Blogger Ahada Aihara said...

Ihab,

actually ahada x igt address rmh baru la... coz' br pindah... later i will update thru email or here ok's

agree with ur barter trade... =p

5:44 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Cayokkk Ahada!!
Kasi cecepat ek...
I'm planning to post the cards this Wednesday...
Tp takpe la... Kalo tak dapat by this Wed pon I will still post it on later dates...
Cuma takut sampai Mesia lambat la :P
I think at least seminggu utk sampai Mesia...
Seminggu - 2 minggu camtu... So i think Wednesday ni da best date...
Sbb aku takde class pagi hehe... Hari2 lain cbuk ;)
Neway!! Just lemme know of ya add hehe... Adiossss

1:17 pm  
Anonymous Anonymous said...

ihab aku baru nak nannes akan nasib kakmin ok
kalo kakmin tak dapat kad, maka aku korban kan kad aku semata2 utk kakmin, kakmin sila terharu sambil menannes 1 litre of tears okie~
selain tu ihab nantikan sajor kad raya, aku promise aku antar lepas exam rabu dpn, jgn risau kalo tak sampai2 lagi hehe

3:07 pm  
Anonymous Anonymous said...

wahhh..series ker nk korbankan ok.. tp masih tk mo nannes sampai 1 litre.. bulan pose nih dehydrated sket..hahaha~

3:39 pm  
Anonymous Anonymous said...

kamin benar ok
demi kakmin adek sanggup berkorban

11:19 pm  
Blogger DaRk AnGeL said...

i'm sending you the segi empat sama lah ok...
nak segi empat sama.. nak stamp UK yg lawa2 jugak ok..
hehehe...
actually, i bagi ikhlas jer... tapi kau nak balas, best lah jugak ok..
nak lah jugak kad raya~! maka mmg tak sesia aku taruk alamat.. kad raya kau tuh dah on the way...

5:15 am  
Blogger DaRk AnGeL said...

alamak.. baru perasan nad nyer address ada silap tulis sikit lah.. terus akk terpaksa carik envelope lain...

5:15 am  
Blogger wénkt said...

ihab, aku akan pos jap lagi surat ko.. tapi since aku takder card raya yang baru, aku ada cara
1. aku ambik kad raya lama yang orang hantar kat aku, then aku tampalkan kertas yang aku tulis, kitar semula katanya. mesra alam

2. tak pun, aku send poskad dari Lille, or poskad mana - mana negara yang pernah aku lawati. nak?

P/S: bentuk kad dari ko tu, aku tak kisah la bulat, segi empat carré or réctagle ke, janji dpt.

kan?

11:54 am  
Blogger puteri nad said...

hahhaha..
ihab cepatla kad ko sampeeeeeeeeeeeeee!!

1:08 pm  
Blogger DaRk AnGeL said...

hehehehe...

4:22 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam sumer org!!
Weh sorry aku tak lawat pon lagi blog2 korg kat sini esp. Syifa Zaki Wan, bz beee hohohoo...

FAIZ
Ko motif flirt YasminCi di sini? Hahaha...
Isu kad raya tu aku tak kisah...
Hantar tu WAJIB OK!! Tp bila2 sampai pon aku tak kisah sebenarnya hehe...
Janji aku nak idopkan suasana raya aku nanti, itu sajorrrr...


YASMIN
Mekasih ok kat Kad ko...
Ia tiba 12 October 2006 (kena register dalam memory ni!! hahaha Lepas raya nak buat entry pasal kedatangan kad2 raya :P )


SYIFA
Wahhh sorry morry ok ko meminta Kad Segi Empat Sama yg dah habis aku hantar kat org2 yg awal2 kasitau nak bentuk apa segala macam hahaha...
Sorry la aku dah hantar kad Segi Empat TEPAT kat ko..
Huhuu... Tp intipatinya masih sama ok...
Malahan kad segi empat TEPAT lagi unik dan sepastinya lebih menarik sbb aku tulis panjang utk sumer Kad Segi Empat TEPAT (al maklum banyak ruang TAKMOH BAZIRRR hahaha)

Harap2 ko suka je la Syifa wehh :P
Sorry again takleh comply to ya demand hihihii...


WAN
Ko hanto je WAN...
Recycle ke jadah ke apa ke, janji aku dapat KAD RAYA hahaha...
Motif ko nak hantar POKAD kat aku??!
POSKAD TAKDE LAMBANG RAYA OK!!
Takmoh takmoh NAK KAD RAYA JUGA!!
hahaha...

Kad ko aku dah hantar Rabu ari tu...
Dah dapat ke blom weh??!!


And lastly
HAZLYNkuuuu hehe
LYN boleh ok kalo nak Ihab anto kad kat Lyn...
Tp tu la... Memandangkan raya dah dekat, takut2 dapat kad tu AFTER RAYA la...
Tak besh :P
Tapi kalo nak bubuh je alamat Lyn kat sini...
Nanti Ihab anto jua dont worry heheh ;)
(owh... juga satu disadvantage... Nih Kad Raya yg takde bentuk RAYA je yg bleh Ihab anto... Coz kat sini diorg tak jual Kad Raya mewah2 cam kat Mesia huhuuu --> too bad laaa)


CHEERSSSS ALLL!!!!

4:47 pm  
Blogger Unknown said...

ekceli kan... aku dah nak singgah siin haritu, tpai sentap pasal kalo letak alamat pun, bukannye dapat kad raye lambang dah fully booked.. teus merajuk~ :D

8:36 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Laaa.... Camtu ke Zaki!!
Jgn la ok buat aku rasa bersalah gitu...
Hari tu Lyn pon ekspresi benda yg sama gitu huhuuu...
Nak buat camne org kat sini tak jual Kad Raya huhuhu...

Tapi takpe ZAKI!! Kalo ko nak aku bleh je send POSKAD RAYA...
Nak?? ;)
Kalo nak cakap!
Aku hanto insya allah hehe...

Tp sampai lepas 2 minggu raya la kot :P
Sah sah dah hilang mood raya masa tu miehehe...


Owh!! Aku masuk sini sbb nak record kehadiran Kad daripada saudara SYAFIQ HAFIFI bertarikh 18 Oktober 2006!!!
THANX SYAFIQ!!
LOVE YOU!!!

8:31 pm  
Blogger Unknown said...

owh takpe... aku dah hantar kad raye kat ko, sebagai balasan poskad yang ko hantar haritu katanya~ matila ayat ringkas je dalam tu~

7:45 am  
Blogger Mohammad Ihab Ismail said...

Salam...

Miahahah!! AKU MELONJAK GEMBIRA GILA BABON hari ni atas kehadiran segerombolan Kad Raya dari Malaysia!!

Terima kasih buat:
SYIFA
AHADA
& NurHuda Syeikh Ali (yg korg tak kenal tapi aku kenal hehe)

Mekasih you all for the cards!!
THANX THANX AND MANY THANXXXXXXX!!!


ZAKI
OMG apsal tak habaq ko hantar Kad Raya ok??
Aku kena usahakan menghantar maklum balas!!
Sedangkan org yg tak anto Kad Raya tp mintak Kad Raya pon aku kasi jua balasan...
Inikan plak kalo ko yg kekonfem kasi Kad Raya...

sila kasi alamat ko!!
Aku insist nak hantar poskad balas!! :D
Takleh hantar Kad Raya sbb takde Kad Raya dah haha... SORRY MORRY

11:54 pm  
Blogger Unknown said...

bis... *aku menyambung perkataan yang tak habis kat atas~ hehehe~

nak alamat jugak ke?
lot 643, jalan durian,
kanchong darat,
42700 banting,
selangor darul ehsan, malaysia,
asia tenggara, asia, bumi.

5:53 pm  

Post a Comment

<< Home